kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲

برنامه‌ریزی فولاد مبارکه اصفهان برای تأسیس بزرگ‌ترین نیروگاه انرژی تجدیدپذیر کشور

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه این شرکت درصدد احداث نیروگاه هزار مگاواتی برق، نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی خورشیدی به عنوان بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر کشور و نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی بادی است، گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار صنعت بالادستی و بیش از هزار صنعت پایین‌دستی کشور به شرکت فولاد مبارکه وابسته است.

 


اصفهان – خبرنگار كيهان:
محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به بهره‌گیری دانش ساخت شرکت فولادمبارکه از زبده‌ترین کارشناسان داخلی و خارجی اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه با الگوبرداری از بهترین مدل‌های جهانی و اعزام بالغ بر هزار و ۸۰۰ نیرو به خارج از کشور جهت آموزش‌ دوره‌های مختلف فنی و تخصصی، توانست به الگویی موفق در بنگاه‌داری میهن اسلامی‌مان مبدل شود.
وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز فولاد مبارکه با استفاده از دانش بومی‌ در کشور ساخته می‌شود، افزود: شرکت فولاد مبارکه به استان اصفهان محدود نمی‌شود و به وسعت تمام ایران است چراکه فلسفه وجودی احداث این بنگاه عظیم صنعتی به عنوان پیشران و موتور محرکه صنایع بالادستی و پایین‌دستی در کشور تعریف شده است و این شرکت علاوه‌بر تأمین نیازهای صنایع دیگر، توانسته ۳۵ درصد از فولاد کشور را تولید کند. وی یکی از رموز موفقیت شرکت فولاد مبارکه را در الگوبرداری از مدل‌های موفق جهانی برشمرد و اذعان داشت: سرمایه‌های انسانی متعهد با روحیه جهادی و آموزش‌دیده یکی دیگر از رمزهای موفقیت این شرکت است و وجه تمایز این صنعت با سایر صنایع را می‌توان در مدیریت و سرمایه انسانی این مجموعه دانست. طیب‌نیا با اشاره به نظام مشارکتی و تحولی حاکم بر شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: این شرکت توسط یک فرد مدیریت نمی‌شود بلکه تمامی کارکنانش در سرنوشت آن سهیم هستند و با تقویت احساس مسئولیت و روحیه جهادی بر موفقیت‌های شرکت فولاد مبارکه افزوده‌اند. وی با بیان اینکه یکی از علل مهم موفقیت شرکت فولاد مبارکه جانمایی این شرکت در موقعیت کنونی است، گفت: با مرور تاریخی بر اصفهان درمی‌یابیم که اصفهان مهد صنعت بوده چراکه در همه ادوار افکار بزرگ در این شهر خلق می‌شده که نمود آن را نیز می‌توان در الگوبرداری مدل ساخت فولاد مبارکه و به اراده‌های پولادین بنیان‌گذاران این شرکت به عینه مشاهده کرد. طیب‌نیا با اشاره به محدودیت کنونی تأمین انرژی واحدهای صنعتی کشور اضافه کرد: محدودیت گاز در زمستان امسال برای فولاد مبارکه به گونه‌ای اعمال شد که گاز مورد نیاز این شرکت را به کمتر از ۴۰ درصد کاهش دادند و همین امر نشان می‌دهد که توسعه زیرساخت‌های انرژی تا چه حد برای فولاد مبارکه ضروری است؛ از سوی دیگر فولاد مبارکه در بخش معدن و اکتشافات سرمایه‌گذاری کرده که در راستای تأمین مواد اولیه پایدار حائز اهمیت است و این در حالی است که سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط ریلی در کشور، هزینه‌های حمل‌ونقل را به مراتب کاهش خواهد داد. مدیرعامل فولاد مبارکه در پایان گفت: یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه توسعه تکنولوژی و نوآوری است چراکه بر این باور است، اگر در این زمینه سرآمد نباشد، از رقابت با فولادسازان و بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی جهان حذف خواهد شد که در این مسیر با بهره‌گیری از نخبگان و شرکت‎‌های دانش‌بنیان درصدد تحقق توسعه پایدار متناسب با صنعت سبز است.