kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
شهردار تهران:

دنبال باز کردن گره زندگی مردم هستیم و با گران‌کردن شهر مخالفیم

چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران دیروز با حضور شهردار تهران برگزار شد.

رئیس‌شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره جزئیات صحن شورا اظهار داشت: امروز جلسه هم‌اندیشی با مدیران شهری درباره موضوعات شهر‌سازی برگزار شد. به دلیل اینکه فرصت کم بود نتوانستیم به صورت مفصل مباحث را پیش ببریم. در حالی که توجه به حوزه شهر‌سازی بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش فارس، مهدی چمران افزود: با قوانین و مقررات دست و پای مردم را در حوزه شهر‌سازی بسته‌ایم باید اقدامات را تسهیل و ساده کرد که این قدر مشکل برای آنها ایجاد نشود. می‌گویند ما می‌خواهیم شهرفروشی کنیم در صورتی که اصلا چنین بحثی نیست مردم را نباید اذیت کرد و برای هر نقطه از تهران یک تصمیمی گرفت. اینکه شهروندان بخواهند یک طبقه ارتفاع برای ساخت و ساز بگیرند آنها را تحت فشار اقتصادی قرار داده وقتی به آنها می‌گوییم سه طبقه بیشتر نمی‌توانید بسازید برایشان ساخت و ساز صرف نمی‌کند مسلما راست می‌گویند و برخی از مسائل سبب بروز مشکل برای آنها شده است.
وی خاطرنشان کرد: باید راه‌حل‌ها را ساده‌تر کرد و اقداماتی در حوزه شهر‌سازی انجام داد.
روز سه‌شنبه لایحه بودجه شهرداری
ارائه می‌شود
شهردار تهران نیز در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از استماع گزارش «طرح رصد» در صحن شورای شهر گفت: این جلسه مقدمه‌ای برای تلاش در جهت تحقق اقدامات اصلاحی در شهرخواهد بود که از این بابت باید خوشحالی خود را اعلام  کنم و از کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تشکر می‌کنم. از مجموعه دوستانی که با دغدغه مردم، انقلاب و خدمت به شهر پا به عرصه تلاش گذاشتند نیز غیر از این انتظاری وجود ندارد که با اجرای «طرح رصد» به خوبی دغدغه‌ها و مشکلات مردم را احصاء کرده‌اند.
علیرضا زاکانی افزود: به حمدالله در بودجه سال آینده شهرداری دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها اختصاص داده شده که در روز سه‌شنبه و هنگام ارائه لایحه بودجه آن را تشریح خواهم کرد و قطعا گام بعدی گام نظارت بر اجرای این اقدامات است.
مجموعه‌ای که تحویل مدیریت شهری فعلی شده قابل دفاع نیست
زاکانی ادامه داد: مجموعه‌ای که تحویل مدیریت شهری فعلی شده قابل دفاع نیست. نقطه آغاز پیوستگی شورا و شهرداری از همین «طرح رصد» خواهد بود و در حوزه‌های مختلف تاثیر آن را مشاهده خواهیم کرد. در حال حاضر در حوزه هوای پاک شهرداری مسئول شده و ۲۳ دستگاه دیگر نیز وجود دارند؛ اما محور عملیاتی شهرداری تهران تعیین شده است و همه باید به وظایف خود عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مسائل ایمنی براساس روالی که از گذشته وجود داشته به عنوان قائم‌مقام وزیر کشور منصوب شده است، افزود: مسایل در حوزه ایمنی را نیز پیگیری خواهیم کرد. در حوزه سلامت نیز جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشگاه‌های تهران و معاون وزیر بهداشت برگزار شد تا همه ظرفیت‌ها به یکدیگر پیوند داده شود و خدمت مناسبی به مردم ارائه شود. تهران جزء شهرهایی است که پایین ترین سرانه‌ها در این حوزه را برخوردار است؛ لذا نیازمند اقدامات موثر در این حوزه هستیم.
شهردار تهران گفت: در حوزه‌های اجتماعی نیز مقرر شد با تشکیل قرارگاه اجتماعی و محوریت شهرداری تهران، اقدامات جدی پیگیری شود و امروز نیز همه دستگاه‌ها از جمله دادستانی، ناجا، سپاه و بهزیستی و.... در حال انجام کار هستند که امیدواریم آثار اقدامات را به زودی شاهدباشیم.
زاکانی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌ها محدود و نیازها بیش از ظرفیت‌هاست، افزود: جز از طریق همت و مدیریت جهادی نمی‌توان نیازهای شهروندان را دنبال کرد قطعا پس از شناخت دغدغه‌ها و مشکلات باید در جهت اصلاح گام برداریم مرحله دیگر محول کردن کار به مردم است که باید به این سمت حرکت کنیم.
وی بیان داشت: قطعا توجه به موضوعات ریز و دغدغه‌های محلی مستمسکی برای عدم انجام کارهای بزرگ نخواهد بود، لذا روز سه‌شنبه مگاپروژه‌هایی را که دنبال خواهیم کرد، در سطح شورا تشریح خواهم کرد. بی‌تردید تهران می‌تواند با انجام اقدامات مناسب در حوزه مدیریت شهری الگویی را برای کشور ایجاد کند. بر همین اساس باید دست به دست هم دهیم و مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهیم.
همچنین به گزارش ایسنا، شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: با گران‌کردن شهر مخالفیم و این موضوع را خارج از مصلحت شهر می‌دانیم. دنبال این هستیم که گره زندگی مردم را به سهم خودمان باز کنیم.
زاکانی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به عنوان یک نفش‌آفرین فعال خدمت به مردم را در دستور کار داشته باشیم، افزود: به عنوان مثال، در حوزه کارکردهای شهروند، میادین میوه و تره بار که امروز بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر مراجعه‌کننده دارند، هزینه سبد زندگی مردم را کاهش
خواهیم داد.