kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مشاور ارشد وزیر خارجه در دیدار نماینده ویژه نروژ در امور یمن:

سازمان ملل برای توقف جنگ در یمن و رفع محاصره غیر انسانی مردم این کشور تلاش کند

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در دیدار نماینده ویژه نروژ در امور یمن، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیرانسانی مردم یمن شد. 
 
 
 
 
شرستی ترومسدال، نماینده ویژه نروژ در امور یمن روز شنبه در تهران با علی‌اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار آخرین تحولات صحنه‌های داخلی و خارجی یمن بررسی و درباره زمینه‌های همکاری مشترک ایران و نروژ در رابطه با بحران یمن، رایزنی و بحث و تبادل نظر شد. دو طرف در این ملاقات درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن گفت‌وگو کرده و راه‌های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار دادند. در این دیدار، خاجی ضمن اشاره به وضعیت اسفناک مردم مقاوم یمن و شرایط بسیار دشوار ناشی از جنگ و محاصره ظالمانه اقتصادی، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیرانسانی این مردم شد. 
به گزارش فارس، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز روز شنبه با «علی‌اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو کرد. 
در این دیدار، درخصوص آخرین تحولات بحران سوریه، گفت‌وگوهای کمیته قانون اساسی، مقابله با تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور، بحث و تبادل نظر شد.