kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه لرستان:

تلاش برای بازگشایی آزادراه خرم‌آباد - خوزستان و ارتباط 230 روستای لرستان آغاز شد

مدیرکل ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه استان لرستان گفت: تلاش برای بازگشایی آزادراه خرم‌آباد- خوزستان و ۲۳۰ روستای لرستان که بر اثر سیلاب ناشی از باران و همچنین کولاک برف مسدود گردیده‌اند آغاز شده است.

 

خرم‌آباد- خبرنگارکیهان:
مهندس مهدی پازوکی با اعلام این‌ خبر افزود: با توجه به اینکه جاده خرم‌آباد به پلدختر نیز در سیل ۹۸ آسیب دیده و هنوز بازسازی نشده است، برای عبورکامیون‌ها مناسب نیست‌. لذا محور جایگزین آن آزادراه‌، اکنون جاده خرم‌آباد- کوهدشت و بابازید است.
پازوکی خاطرنشان کرد: راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای شهرستان الیگودرز و ۳۰ روستای شهرستان ازنا نیز بر اثر سیلاب و همچنین کولاک ناشی از بارش برف مسدود شده‌ که اقدامات لازم برای بازگشایی به عمل آمده و مدارس این شهرها بر اثر سرمای شدید تعطیل شده‌اند. بر پایه این گزارش دکترصارم رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر لرستان هم از سقوط یک خودروی کارکنان آزاد‌راه خرم‌آباد - خوزستان به نام مرادی در حین انجام وظیفه به داخل روخانه و مفقود شدن وی خبر داد و افزود: تعداد 5 تیم عملیاتی هلال احمر مشغول جست‌وجو برای یافتن وی هستند. رضایی بااعلام این خبر که از بعد‌ازظهر جمعه تا بامداد شنبه نیروهای امدادی هلال احمر مشغول کمک به گرفتاران سیل آزاد‌راه خرم‌آباد- خوزستان بوده‌اند، گفت: رانندگان به دلیل نگرانی از طعمه سیل شدن خودرو‌هایشان حاضر به ترک آنها و انتقال به اماکن امن نشدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اعلام این خبر که درحدود 95 کیلومتری آزادراه خرم‌آباد- خوزستان در نزدیکی دهانه تونل سنگ‌های بزرگ از دوطرف به سطح جاده سقوط کرده‌اند، گفت: اکیپ‌هایی تعمیر و نگهداری آزاد‌راه و راهداری به منطقه اعزام شده و مشغول ترمیم قسمت‌های تخریب شده هستند. وی گفت: باتلاش نیروهای امدادگر هلال احمر و مردم در شهرستان‌های نورآباد و سایر شهرستان‌ها با وجود بارش باران شدید و برف مشکل حاد گزارش نشده است.
مهندس رضا بیرانوند گفت: بر اثر بارندگی و سرازیر شده سیلاب از کوه‌هایی که خرم‌شهر خرم‌آباد را در‌بر گرفته‌اند به داخل شهر، برخی معابر و اماکن قسمت‌هایی از مرکز استان دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای شهرداری و همکاری مردم، مشکلات رفع گردید.