kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

غوغای اُمیکرون در آمریکا 83 درصد «آی‌سی‌یو»‌های بیمارستان‌ها پر شد


افزایش شدید موارد ابتلا به سویه اُمیکرون موجب شده بخش اعظم ظرفیت «آی‌سی‌یو» بیمارستان‌های آمریکا اشغال شود. چندی پیش نیز اعلام شد، ارتش به کمک بیمارستان‌ها می‌آید.
اُمیکرون در آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی به سویه غالب تبدیل شده و به همین دلیل شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور هفته گذشته از یک میلیون و 300 هزار نفر در یک روز هم فراتر رفت! از سوی دیگر با افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون در آمریکا، منابع خبری گزارش داده‌اند ۸۳ درصد ظرفیت تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های این کشور اشغال شده‌اند. پایگاه «یونایتد پرس اینترنشنال» در همین زمینه اعلام کرده دست‌کم ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در ۲۴ ایالت تکمیل شده‌اند و در ۱۹ ایالت هم کمتر از ۱۵ درصد تخت‌های آی‌سی‌یو خالی هستند. هفت بیمارستان در ایالت‌های مختلف هم اعلام کرده‌اند خدمت‌رسانی را به دلیل اتمام ظرفیت و یا کمبود نیروی کار تعطیل می‌کنند. هفته گذشته نیز برخی از بیمارستان‌ها برای پر کردن کمبود نیرو اقدام به جذب پرستاران بین‌المللی کرده بودند.
در حالی که بیماری ناشی از سویه اُمیکرون به طور بالقوه شدت کمتری دارد، مقامات بهداشت و سلامت هشدار داده‌اند که تعداد زیاد ابتلاها می‌تواند سیستم‌ درمانی آمریکا را تحت فشار قرار دهد که برخی از آنها همین حالا هم در تلاش برای مدیریت افزایش بیماران و کمبود کارکنان هستند. روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» اخیراً با اشاره به روند صعودی ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس در آمریکا گزارش داده بود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با وعده شکست ویروس کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در سراسر آمریکا وارد کاخ سفید شد اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت.
بر اساس تازه‌ترین آمارها 5 میلیون آمریکایی شاغل به دلیل شیوع کرونای اُمیکرون خانه‌نشین شده‌اند و این مسئله تهدید جدیدی برای بهبود وضعیت اقتصادی آمریکاست. دیروز حتی خبر رسید طی دو روز
5 هزار آمریکایی از کرونا فوت شده‌اند. طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد امترز»از ابتدای همه‌گیری کرونا در آمریکا بالغ بر ۶۴ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۸۶۶ هزار تن جان خود را از دست‌داده‌اند. آمریکا به لحاظ ابتلا و مرگ و میر در صدر کشورهای جهان قرار دارد.