kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

تجمع انتخاباتی ترامپ با هدف تضعیف دموکرات‌ها

 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیروز اولین گردهمایی سیاسی خود را در جمع طرفدارانش با نام «آمریکا را نجات دهید» در ایالت آریزونا برگزار کرد.
دونالد ترامپ که به شدت مشتاق بازگشت به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکاست از هم اکنون فعالیت‌های سیاسی خود را آغاز کرده است. دیروز خبرگزاری‌ها اعلام کردند. که رئیس‌جمهور سابق آمریکا فعالیتهای سیاسی خود را ایالت آریزونا آغاز کرده و قرار است در یک گردهمایی تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» در شهر فلورنس این ایالت شرکت کند.  بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گردهمایی بعدی «آمریکا را نجات دهید» روز ۲۹ ژانویه(9 بهمن) در شهر «کونرو» در ایالت تگزاس برگزار خواهد شد. 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد داشت در روز ششم ژانویه (سالگرد حمله به ساختمان کنگره آمریکا)(پنج شنبه 17 دی ) یک گردهمایی برگزار کند اما چند روز قبل از آن، این رویداد را لغو کرد. ترامپ طی ماههای گذشته به انتقادات شدید خود علیه «جو بایدن» و دولت کنونی آمریکا ادامه داده و در تجمعات قبلی که در آن حاضر شده بایدن را به شکست در برابر کرونا، شکست در سیاست خارجی در برابر روسیه و چین و همچنین ضعف در مسائل اقتصادی متهم کرده است. اسپوتنیک در ادامه نوشت، حضور دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هنوز مشخص نیست اما خود ترامپ به طور غیررسمی از احتمال حضورش در این انتخابات خبر داده است. 
بدهی 30 تریلیون دلاری
خبر دیگر اینکه بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، کسری بودجه فدرال این کشور برای سال مالی ۲۰۲۱ منتهی به ۳۰ سپتامبر
(8 مهر ) از ۲۹.۸ هزار میلیارد فراتر رفته و به مرز ۳۰ هزار میلیارد رسیده است. بنیاد اقتصادی «پیتر پترسون »در این خصوص نوشته است، درک چشم‌انداز اقتصادی چنین بدهی بزرگی کمی دشوار است. این بدهی شامل بدهی‌های عمومی و همچنین بدهی‌های نگهداری شده توسط صندوق‌های اعتماد فدرال و سایر حساب‌های دولتی است. به بیان ساده، این بدهی را می‌توان به عنوان بدهی دولت به دیگران به اضافه بدهی که به خود دارد در نظر گرفت.به گزارش این بنیاد، بدهی مذکور آینده اقتصادی آمریکا را تهدید می‌کند و همه‌گیری کرونا بر چالش‌های اقتصادی پیشین آمریکا افزوده است.بدهی‌های دولت فدرال در حالی افزایش می‌یابد که این کشور با مشکلات دیگری از جمله افزایش تورم و نرخ بیکاری نیز روبه‌رو است.خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد تورم سالانه آمریکا به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته رسیده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فشار تورم همراه با آثار ثانویه همه‌گیری کرونا از جمله خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در آمریکا، تهدید جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ خواهد بود.