kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

اخبار کوتاه اجتماعی

 

نحوه شناسایی مراکز مجاز و غیرمجاز مراقبت‌های‌پرستاری در منزل
ایسنا- معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام‌پرستاری با تاکید بر لزوم ترویج و گسترش فرهنگ استفاده از خدمات‌پرستاری در منزل، گفت: مردم می‌توانند با رجوع به سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و یا خود مجموعه وزارت بهداشت و یا سازمان نظام‌پرستاری با کسب اطلاعات کافی به مراکز دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و از این مراکز به صورت قانونی استفاده کنند. وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی افراد و یا شرکت‌های زیادی به سمت ارائه خدمت آمدند که پروانه و تخصص ارائه این خدمت را ندارند. ما هم به دنبال این موضوع نظارت‌ها را تقویت کردیم و انجمن ملی‌پرستاران جامع نگر را تاسیس کردیم که بتوانیم نظارت‌های خود را افزایش دهیم اما با کمال تاسف باید بگویم اکنون عمده خدماتی که در سطح جامعه به عنوان‌پرستاری یا درمان در منزل انجام می‌شود توسط افراد غیرمجاز است.
نصب دوربین‌های جدید در جناغی بزرگراه‌ها
برای شناسایی خودروهای متخلف
ایسنا- جانشین رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است. در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.این دسته از رانندگان به وسیله این دوربین‌ها جریمه خواهند شد البته علاوه‌بر دوربین، ماموران پلیس راهور نیز امکان جریمه چنین تخلفاتی را دارند.
زنگ خطر اُمیکرون در کشور به صدا درآمده است
وبدا- معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص سویه اُمیکرون گفت: در حال حاضر میزان کل مراجعین سرپایی و بستری تفاوت نکرده، اما تعداد تست‌های مثبت افزایش یافته و این یک زنگ خطر است، از این رو تمام مراکز باید در حالت آماده‌باش باشند.
تصاویر مادران شهدا
زینت‌بخش تابلوهای شهر تهران شد
فارس- مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران گفت: در اجرای پویشی با نام «به احترام مادران شهید» تصاویری از مادران شهدا به همراه عکس فرزندان شهیدشان میهمان سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر شده است. صیادی افزود: ۱۰۰ درصد سازه‌های فرهنگی اعم از عرشه‌ها، بیلبوردها، پرتابل‌ها و مووینگ‌ها به این پویش اختصاص یافته است.