kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
 
* نشانه شروع افول آمریکا از این واضح‌تر که 73 درصد مردم این کشور معتقدند مدل دموکراسی آمریکایی مدل مناسبی برای حکمرانی نیست و خواستار تغییر شیوه و ساختار حکومت در کشورشان شده‌اند.
سخاوت
* در روزهای گذشته تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم قزاقستان در اعتراض به گرانی سوخت با دخالت آمریکا و ایادی‌اش به جنگ شهری تبدیل شد. این قضیه نشان داد سیاست سوریه‌سازی تاکتیک مهم آمریکایی‌ها برای به آشوب کشیدن کشورهای هدف در منطقه است. باید با هوشیاری این ترفند شیطانی آمریکا را خنثی کرد.
2770---0912
* با توجه به اینکه دولتمردان دولت سیزدهم مصمم هستند با تکیه بر داخل مشکلات اقتصادی را حل کنند، برای غرب‌گرایان که 8 سال همه کارها را با برجام و کدخدا گره زدند و کاری از پیش نبردند سخت است که ببینند این دولت چنین دستاوردهایی را برای حل مشکلات جامعه دارد. مردم عزیزمان باید اجازه ندهند که خناسان با فکر و ذهن‌شان بازی کنند.
پناهی
* هیچ انسان عاقلی علیه منافع خود اقدام نمی‌کند و مقدسات و قهرمانان ملی‌اش را تحریف و مصادره نمی‌کند مگر اینکه پادوی دشمن ملت خود باشد. متأسفانه عوامل و پادوهای دشمن را به وفور می‌توان در روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های مجازی مشاهده کرد.
هادی
* امام خامنه‌ای فرمودند: قاتلان شهید سلیمانی باید تقاص خون او را پس دهند. همان‌طور که مختار انتقام خون شهدای کربلا را از قاتلان‌شان گرفت، مختارهای آخرالزمانی به زودی انتقام خون شهید سلیمانی عزیز و یارانش را خواهند گرفت.
محمد قلی‌نژاد- گنبدکاوس
* آمریکای جنایتکار با عملکرد 43 ساله خود علیه کشورمان نشان داده که صددرصد غیرقابل اعتماد است از تحمیل جنگ 8 ساله تا اعمال 1500 تحریم، از سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرانی، کودتای نوژه، طراحی و حمایت فتنه 88، ترور دانشمندان هسته‌ای، ترور سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، خروج از برجام و... حال چگونه است که غرب‌گرایان و اصلاح‌طلبان هر روز در روزنامه‌های زنجیره‌ای خود خط تحریم روسیه و اعتماد به آمریکا را دنبال می‌کنند؟! 
چنانی
* روزنامه‌های زنجیره‌ای همچون شرق که هیچ پایبندی به شعارهای انقلاب ندارد حال کاسه داغ‌تر از آش شده و نگرانی خود را از پررنگ‌شدن روابط با شرق ابراز داشته و گفته نکند از شعار نه شرقی نه غربی دست بکشیم! این روزنامه خباثت‌ها و خیانت‌ها و جنایت‌های غرب را طی بیش از 4 دهه علیه کشور و ملت را یا چشم دیدن ندارند یا تجاهل می‌کنند؟ یعنی این اندازه هم درک سیاسی ندارند که منظور از شرق در آن زمان بلوک کمونیستی بوده که سی‌سال است فروپاشیده است؟
بابایی
* اعجاز شهدای ما مثل شهید سلیمانی این است که دشمن را از امید تهی کرده‌اند و امروز افسردگی را در چهره مقامات آمریکایی می‌توان مشاهده کرد. کاملا قابل مشاهده است که دشمنان خودشان را باخته‌اند.
دانش‌پور
* شهید سلیمانی به یکی از دوستان خود گفته بود فیلم‌هایی از سربازان آمریکایی داریم که توسط نفوذی‌های ما در درون آنها ضبط شده و نشان می‌دهد ژنرال آمریکایی در درگیری به سربازان خود می‌گوید جلو بروید ولی سربازها گریه می‌کنند و می‌گویند تو جلو برو. شهید سلیمانی نتیجه گرفته بود که آمریکایی‌ها روی زمین نمی‌توانند با ما بجنگند و به این حقیقت اعتقاد داشت.
یک پیام
* رئس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در حالی جبهه مقاومت را تهدید کرده که سربازان اسرائیل با خودروی نظامی به جمع کردن زباله در مرزهای لبنان برای فروش مشغول شده‌اند. 
شیرخدایی
* در شاهکار هدایت ملت توسط امام خامنه‌ای همین بس که توانسته یک کشور را چندین سال در مقابل محاصره اقتصادی و تحریم‌های فلج‌کننده دشمنان مقاوم نگه دارد و اجازه جنگ و انتخاب گزینه نظامی به دشمن ندهد و در میان همه این مشکلات، کشور را هم جلو ببرد.
بخشی
* مدعیان اصلاحات در حالی اکنون به موضوع فقر و معیشت مردم می‌پردازند که خود جزو مقصران و بانیان اصلی این مشکلات کشورند. ولی مردم فهیم کشورمان می‌دانند که دولت سیزدهم زمین سوخته‌ای را تحویل گرفته و تنها 5 ماه است که کار خود را شروع کرده است.
فرهادی
* صهیونیست‌ها از پهپادهای حزب‌ا... لبنان در جمع‌آوری اطلاعات از سرزمین‌های اشغالی به شدت هراسان شده‌اند. این رژیم کودک‌کش که از مصاف با حزب‌ا... و حتی حماس و غزه وحشت دارد چطور گاهی علیه ایران مقتدر با آن موشک‌های نقطه‌زن دقیق، لاف می‌زند؟!
طهماسبی
* احساس می‌شود با اینکه از حوادث دفاع از حرم و جهاد در جبهه مقاومت فاصله زمانی زیادی نگرفته‌ایم ولی هنوز آن‌گونه که شاید و باید جایگاه شهدای مدافع حرم و ارزش از خودگذشتگی و شجاعت این شهدا برای جامعه ما تبیین نشده است. امیدواریم قبل از اینکه آثار جهاد در این جبهه زیر غبار فراموشی پنهان بشود فکری برای ثبت و ضبط این آثار به صورت مکتوب اندیشیده شود. این کار همکاری و مساعدت تمام متولیان امر را می‌طلبد.
مقدم‌نژاد
* در زندگینامه شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی خواندم که روزی با اشاره به نیروی نظافتچی محل استقرار هواپیماهای جنگی پایگاه شکاری خطاب به همکار خود گفته بود از خدا می‌خواستم که به جای آن کارگر بودم و ادامه داده بود نه اینکه از شغلم ناراحت باشم ولی اگر کارگر ساده بودم مسئولیتم در نزد خداوند کمتر بود. حال خطاب به دولتمردان دولت قبل عرض می‌کنم جواب کوتاهی‌های خود در دوره مسئولیت‌هایشان را چگونه می‌خواهند بدهند؟
رضایی‌منش
* قهرمان‌ شنای المپیک آمریکا که چندین مدال طلا برای این کشور آورده در جنبش ششم ژانویه در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بازداشت و به چندین سال حبس محکوم شده است. حال اگر این اتفاق در ایران بود بعضی از سلبریتی‌ها برای خوشایند آمریکا چه الم شنگه‌ که به‌پا نمی‌کردند!
دانشی
* عده‌ای از خدا بی‌خبر و زالوصفت به جان ملت افتاده‌اند و اجناسی را که قبلا در انبارهای خود دپو کرده‌اند با قیمت‌های نجومی عرضه می‌کنند. از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست می‌شود این افراد که چوب لای چرخ دولت و زندگی مردم می‌گذارند و مردم را به ستوه می‌آورند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.
علیمردانی
* سرقت و دزدی شیطان بزرگ از نفت عراق و سوریه در برابر چشم جهانیان نشان می‌دهد که این کشور صلاحیت سخن گفتن از صداقت و حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را ندارد.
شموسیان
* برخی مراکز بهداشتی و پزشکان در شهرستان پاکدشت برای فرار از پرداخت مالیات با سرپیچی از به کاربردن دستگاه کارتخوان مردم را راهی مغازه‌ها برای تهیه پول خرد می‌کنند. وزارت بهداشت با این موارد برخورد ‌کند؟!
1317---0905
* پذیرفته نیست بیمه تکمیلی آتیه‌سازان هزینه‌های درمان ما بیمه شده‌های تامین اجتماعی را بنا به سلیقه خودشان و با تاخیرهای زیاد پرداخت بکند. مسئولین امر اجازه ندهند شهروندان برای گرفتن حقوق خود تحقیر بشوند.
2830---0905
* دولت حقوق بازنشستگان را به حدی برساند که توانایی اداره زندگی‌شان را داشته باشند. با حقوق 4 میلیونی در سنین بالای 60-70 سال با چند عروس و داماد و نوه‌ها و درمان و... چگونه می‌شود یک ماه زندگی را اداره کرد؟!
6717---0936
«پاسخ سازمان زیباسازی شهر تهران»
در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 1400/09/18 روزنامه کیهان با عنوان «تزیین شهر در ایام فاطمیه» بدینوسیله ضمن تشکر از پیشنهاد آن شهروند محترم، اعلام می‌دارد که 3 هزار تخته پرچم و 475 عدد سازه تبلیغاتی به مناسبت ایام فاطمیه اول و پوشش حداکثری از مورخ 5 دی ماه به مناسبت فاطمیه دوم از سوی این سازمان صورت پذیرفته است.