kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶

اعلام بسیج عمومی قبایل درمأرب علیه ائتلاف سعودی

 

قبایل شهرستان «العبدیه» در استان مأرب ضمن اعلام بسیج عمومی علیه ائتلاف سعودی-اماراتی تأکید کردند که یک بار دیگر، در صفوف دشمنان کشور، فریب نخواهند خورد، بلکه با قدرت با آنان مقابله خواهند کرد.
شهر مأرب در چند هفته گذشته از سه محور توسط انقلابیون یمن محاصره شده است. در این میان بسیاری از قبایل این منطقه بدون درگیری با نیروهای انصارالله تسلیم شده و بسیاری دیگر نیز ضمن پیوستن به انقلابیون اعلام کرده‌اند که با متجاوزان سعودی و اماراتی خواهند جنگید.
در همین ارتباط، قبایل شهرستان «العیدیه» در استان مأرب بار دیگر تأکید کردند که از «ارتش و کمیته‌ای مردمی» یمن (نیروهای صنعاء) حمایت می‌کنند. پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از شیخ «احمد الثابتی» شهردار العبدیه گزارش داد که ساکنان این شهرستان، در برابر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و مزدوران وابسته به آن خواهند ایستاد.
الثابتی تأکید کرد که ساکنان العیدیه همچنین تأکید کرده‌اند که «یک بار دیگر، در صفوف دشمنان کشور، فریب نخواهند خورد»، بلکه با قدرت با آنان مقابله خواهند کرد. قبایل العیدیه از کسانی که فریب ائتلاف سعودی را خورده‌اند، خواستند که به منازل خود بازگردند و بار دیگر فریب این ائتلاف را نخورند. این قبایل در پایان برای مقابله با متجاوزان، اعلام بسیج عمومی کرده و گفتند که عازم جبهه‌های جنگ خواهند شد و «دوشادوش نیروهای صنعاء و قبایل یمن، با متجاوزان مقابله» خواهند کرد.
این در حالی است که هیئت‌هایی از قبایل و علمای استان‌های شبوه، مأرب و البیضاء یمن پانزدهم دی ماه جاری در شهر الثوره استان صنعاء میزبان مسئولین و شخصیت‌هایی از این استان بودند. این هیئت‌ها ضمن تقدیر از استقبال و مهمان‌نوازی اهالی صنعاء از آنها گفتند: «علیرغم سال‌ها دوری و فراق تحمیل شده توسط تجاوزگران و مزدوران آن بر ما و تبلیغ افکار نادرست و مداخله‌جویانه آنها برای مردم ما، ما در آنها خلاف آنچه را که برایمان تبلیغ می‌کردند، یافتیم.»
درگیری‌های استان مأرب به عنوان سرنوشت‌سازترین عملیات آزاد‌سازی می‌تواند نتیجه جنگ یمن را مشخص کند. موفقیت‌های میدانی نیروهای مقاومت یمن در حالی است که طرف مقابل به طور عمده به حملات هوایی جنگنده‌های سعودی دلخوش کرده و تلاش دارد با استفاده از برتری هوایی پیشروی نیروهای دولت صنعاء را آهسته کند، به طوری که استان مأرب یمن این‌ روزها شاهد بیشترین تعداد حملات هوایی در مقایسه با چند ماه پیش است.