kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

دفاع ۴۰ چهره سینمایی از حمایت یک بازیگر آمریکایی از فلسطین(اخبار ادبی و هنری)

شماری از بازیگران سرشناس هالیوودی پس از مطلب «اما واتسون» در دفاع از مقاومت فلسطین، بار دیگر از این جنبش حمایت کردند.

 

به گزارش مهر به نقل از دیلی‌میلی، سوزان ساراندون و مارک رافلو از جمله بازیگرانی هستند که به حمایت از «اما واتسون» در دفاع از مقاومت مردم فلسطین برخاستند.
پس از اینکه اما واتسون از سوی نماینده پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به یهودستیزی متهم شد، اکنون شماری از هالیوودی‌ها از جمله سوزان ساراندون، پیتر کاپالدی، استیو کوگان، مارک رافلو، ویگو مورتنسن، ماکسین پیک و هریت والتر از اما واتسون بازیگر مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» حمایت و از جنبش مردم فلسطین پشتیبانی کردند.
در بیانیه‌ای که به امضای ۴۰ چهره مشهور از صنعت سینما رسیده آنها به حمایت از تصویری پرداختند که هفته پیش واتسون در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده بود و در پس زمینه پرچم فلسطین این شعار به چشم می‌خورد: «همبستگی یک فعل است.»
این ۴۰ شخصیت نوشته‌اند: ما در حمایت از این حرف که «همبستگی یک فعل است» به اما واتسون می‌پیوندیم و با مردم فلسطین که برای حقوق انسانی خود تحت قوانین بین‌المللی می‌جنگند اعلام همبستگی می‌کنیم.
در میان چهره‌هایی که به این بیانیه پیوسته‌اند جیمز شاموس تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویسی که چندین جایزه در کارنامه‌اش دارد و آصف کاپادیا کارگردان نامزد اسکار نیز حضور دارند.
این بیانیه که از سوی «هنرمندان در دفاع از فلسطین» منتشر شده در ادامه متذکر می‌شود: ما به این وسیله بر عدم توازن قدرت میان اسرائیل به‌عنوان یک نیروی‌ اشغالگر و فلسطینیان؛ مردمی که تحت سلطه یک رژیم آپارتاید با نیروهای نظامی قرار دارند، تأکید می‌کنیم.
در ادامه با‌ اشاره به خانه‌سازی‌های اسرائیل و بیرون راندن فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان آمده است: ما تلاش‌های اسرائیل برای بیرون انداختن خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان در بخش‌های شرقی اورشلیم در منطقه شیخ جراح، سلوان و هر نقطه دیگری از سرزمین‌ اشغال شده فلسطین را محکوم می‌کنیم.
چند تن از بازیگران همراه اما واستون در فیلم‌های «هری پاتر» از جمله میریام مارگولیس و جولی کریستی (بازیگر مشهور فیلم «دکتر ژیواگو» که از بازیگران هری پاتر هم بود) نیز این بیانیه را امضا کرده‌اند.