kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

حریق در مجتمع صنعتی چرم‌‌سازی بوئین زهرا با 2 فوتی، 5 مصدوم و یک مفقود

 

حادثه آتش‌سوزی در یک واحد تولیدی در مجتمع صنعتی چرم‌‌سازی بوئین زهرا پنج مصدوم و سه مفقودی در پی داشت که پیکر بی‌جان دو تن از سه نفر مفقودان پیدا شد.
رئیس‌مرکز مدیریت حوادث و اورژانس استان قزوین گفت: حادثه آتش‌سوزی روز پنجشنبه در یک واحد تولیدی در مجتمع صنعتی چرم‌‌سازی بوئین زهرا در نهایت پنج مصدوم و سه مفقودی در پی داشت. سهیل سلطانی افزود: سه مصدوم این حادثه، یک آقای ۳۰ ساله تروما به قفسه سینه، مصدوم دیگر آقای ۱۷ ساله تروما به دست، مصدوم دیگر یک آتش نشان ۳۸ ساله تروما به پا بود که پس از اقدامات اولیه برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان امیرالمومنین‌(ع) بوئین زهرا منتقل شدند.
بنا بر اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و اورژانس استان قزوین، سلطانی خاطرنشان کرد: دو مورد هم مصدوم سرپایی در محل حادثه حضور داشتند که اقدامات درمانی در محل حادثه انجام شد.
جسد ۲ نفر از مفقودان پیدا شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز درخصوص این حادثه گفت: با تلاش بدون وقفه نیروهای امدادی و آتش‌نشانی‌های استان‌های قزوین، البرز و تهران بعد از ۱۲ ساعت آتش اطفا شد و صبح روز جمعه نیز پیکر بی‌جان دو تن از مفقودین پیدا و تحویل مقامات مسئول شد. بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت‌اله مهدیخانی افزود: حدود ساعت ۸:۳۰ صبح روز پنجشنبه آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک شرکت صنعتی در چرمشهر شهرستان بوئین زهرا رخ داد که در پی انفجار مخازن روغن این شرکت سه نفر مفقود شدند.
مهدیخانی با اشاره به اینکه جست‌وجو برای یافتن سومین فرد مفقود شده همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: علت حادثه هنوز مشخص نیست ولی تجربه نشان داده که بیشترین عامل مؤثر در اینگونه حوادث، بی‌احتیاطی و عدم رعایت نکات ایمنی در صنایع است.