kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

پیروزی پرسپولیس، توقف سپاهان استقلال بدون باخت قهرمان نیم‌فصل شد

نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی تیم استقلال به پایان رسید.
پایان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته پانزدهم(پایانی)نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز پنجشنبه با برگزاری 
8 دیدار به پایان رسید که در مهم‌ترین بازی استقلال موفق شد در مسجد سلیمان میزبانش را با نتیجه 
3 بر صفر شکست دهد تا بدون شکست عنوان قهرمانی نیم فصل نخست را از آن خود کند. در این بازی امیرحسین حسین زاده (۱۶ و ۵۱) و کوین یامگا (۵۸) برای استقلال گلزنی کردند.
نیمه نخست بازی دو تیم جذابیت چندانی نداشت و موقعیت زیادی روی دروازه‌ها خلق نشد. در دقیقه ۱۳ تیم نفت با ضربه سر محمد بلبلی یک فرصت نصف و نیمه ایجاد کرد که این ضربه از کنار دروازه به اوت رفت.در دقیقه ۱۶ استقلال با شوت حسین زاده از حریفش پیش افتاد و این برتری را تا پایان نیمه نخست حفظ کرد. تلاش نفت برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و بهترین موقعیت این تیم توسط عماد میرجوان در دقایق پایانی این نیمه به اوت رفت.
در نیمه دوم این تیم استقلال بود که با حضور وریا غفوری و ابوالفضل جلالی در زمین به جای سبحان خاقانی و جعفر سلمانی، چهره هجومی تری به خود گرفت و بارها تا دروازه نفت پیش رفت. البته این تیم نفت بود که در دقیقه ۵۰ می‌توانست توسط هدایتیان به گل برتری برسد اما شوت محکم این بازیکن با اختلاف کم از بالای دروازه به اوت رفت. یک دقیقه بعد، امیرحسین حسین زاده روی نفوذ یامگا و پاس رو به بیرون این بازیکن توانست گل دوم استقلال را به ثمر 
برساند. 
اما این پایان کار نبود و یامگا هم در دقیقه ۵۸ با یک حرکت در عمق و با پاس مهدی مهدی پور گل سوم آبی‌ها را وارد دروازه نفت کرد تا خیال این تیم را راحت کند.نفت که با استعفای چند روز پیش فراز کمالوند سرمربی خود دچار شوک شده بود، هرچند برای جبران نتیجه به دروازه استقلال فشار آوردند اما در گلزنی ناکام بودند. به این ترتیب استقلال ضمن ثبت دهمین برد این فصل خود، ۳۵ امتیازی شد تا بدون شکست قهرمانی نیم فصل لیگ را به دست بیاورد. ضمن اینکه رکورد نباختن استقلال در این فصل که توسط فرهاد مجیدی رقم خورده دست نخورده باقی ماند.
پرسپولیس فاصله‌اش را با استقلال حفظ کرد
در تهران هم تیم پرسپولیس با نتیجه یک بر صفر فجر شهید سپاسی شیراز را شکست داد. تک گل سرخپوشان را در این بازی مهدی ترابی در دقیقه 68 به ثمر رساند. پرسپولیس در نیمه نخست بازی کاملاً هجومی و یکطرفه‌ای را به نمایش گذاشت. در غیاب عیسی آل کثیر که هفته گذشته مصدوم شد، مهدی عبدی در ترکیب سرخپوشان قرار داشت و تلاش زیادی برای گلزنی به کار بست. عبدی در دقیقه ۱۷ با یک ضره سر دروازه فجر را تهدید کرد که توپ با اختلاف کم به اوت رفت. این بازیکن دردقیقه ۴۲ هم یک ضربه قیچی برگردان زد که توپ او راهی اوت شد. 
در نیمه دوم پرسپولیس به بازی هجومی خود ادامه داد و دو بار با ضربات فرشاد فرجی مدافع خود تا آستانه گلزنی به میهمان شیرازی پیش رفت. در دقیقه ۴۶ ضربه سر فرجی با اختلاف کم نسبت به دروازه فجر به اوت رفت و در دقیقه ۵۷ ضربه سر مدافع پیش تاخته سرخپوشان توسط ایمان صادقی مهار شد. فجر هم در این نیمه بازی شجاعانه‌ای به نمایش گذاشت. بهترین موقعیت این تیم در دقیقه ۵۹ با شوت احمد زنده روح رقم خورد که حامد لک این ضربه را به کرنر فرستاد. در نهایت فشار حملات پرسپولیس که با حضور احسان پهلوان در زمین به جای سعید آقایی افزایش یافته بود، جواب داد. ارسال فنی مهدی ترابی در دقیقه ۶۸ در حالی که به نظر می‌رسید به سر کمال کامیابی نیا برخورد کرده، وارد دروازه فجر سپاسی شد اما زننده گل ترابی بود. در ادامه تلاش تیم فجر برای گلزنی ثمری نداشت تا بازی با همان یک گل به سود پرسپولیس تمام شود. 
توقف سپاهان‌، پیروزی نفت آبادان
در اهواز تیم فولاد با نتیجه دو بر صفر شهرخودرو را شکست داد. فولادی‌ها در ابتدا در دقیقه ۱۰ و با گلزنی شیمبا روی نقطه پنالتی به گل اول رسیدند و در ادامه پاتوسی در دقیقه ۴۰ موفق شد گل بعدی فولادی‌ها را به ثمر برساند. شاگردان نکونام در نیمه دوم، بازی را به نفع خود ادامه دادند و در پایان فولاد موفق شد با ۲ گل تیم شهرخودرو را شکست دهد.
در سرچشمه جدال تیم‌های مس و پیکان با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این تساوی دو تیم باز هم در جدول همسایه ماندند. در البرز تیم نفت آبادان موفق شد میزبانش هوادار را با نتیجه دو بر یک شکست دهد. در این دیدار شروین بزرگ در دقیقه ۳۳ و مهدی ممی‌زاده در دقیقه ۵۹ برای صنعت نفت گلزنی کردند و مهدی عبدی در دقیقه ۹۰ برای تیم عنایتی گلزنی کرد. 
در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز جدال تیم‌های تراکتور و نساجی با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این دیدار ابتدا جان‌ملکی روی ارسال تمرین شده مسعود شجاعی پس از چند پاس با ضربه سر توانست دروازه تراکتور را در دقیقه ۵۵ باز کند. در دقیقه ۷۸‌هادی محمدی، مدافع پیش تاخته تراکتور توانست با ضربه سر گل تساوی را برای سولدو و شاگردانش به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند. 
در اصفهان جدال تیم‌های ذوب آهن و گل گهر با تساوی صفر – صفر به پایان رسید. در اراک هم تقابل دو تیم آلومینیوم و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دیدار با خلق چند موقعیت خطرناک از سوی دو تیم همراه بود اما دروازه‌بان‌های دو تیم با مهار توپ مانع گلزنی حریفانشان شدند.