kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۳۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

جشنواره تئاتر سردار آسمانی به ایستگاه پایانی رسید(اخبار ادبی و هنری)

آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان و هنرمندان برتر سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دیگر مقامات لشکری و کشوری در کنار هنرمندان و شرکت‌کنندگان در تالار دانشگاه فرهنگیان شهر کرمان برگزار شد.

 

سردار ابالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به‌عنوان سخنران ویژه این مراسم هم ضمن تقسیم هنر از دیدگاه اسلام به هنر ارزشی، بی‌ارزش و ضدارزش گفت: از دیدگاه اسلام هنر ارزشی آن است که انسان را به آخرت نورانی هدایت کند و بسترساز دستیابی به آخرت نورانی باشد؛ چرا که هنر ارزشی به دنیا ختم نمی‌شود و بستری است برای دستیابی به قله‌های سعادت و کمال که بخشی از پاداش آن در این دنیا نصیب فرد می‌شود و اصل این پاداش ذخیره آخرت خواهد شد.
وی افزود: شهید سلیمانی یک هنرمند ارزشی و سرآمد همه هنرمندان بود. او به عزت نرسید مگر اینکه اول همان‌گونه که خودش فرمود، تمام مقدمات شهادت را از همان نوجوانی و جوانی فراهم کرده بود. سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح گفت: یکی از دلایل بسیار مهم که در دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی بخشی از مکتب شهید به عالم مخابره شد، ناشی از پلیدی و خباثت رژیم پلید آمریکا و ناشی از اخلاص و تواضع، فروتنی، مردم‌داری عمیق و ایمان شهید سلیمانی است.
در بخشی از این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم محمد جمالی نیز تقدیر شد.
همچنین به پاس سال‌ها فعالیت مستمر و اثربخش در حوزه نمایش و تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از امیر دژاکام نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و دبیر اولین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس و بهزاد بهزادپور بازیگر، تدوینگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون و خالق آثار نمایشی مذهبی با حضور مسئولین حاضر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
اجرای علیرضا افتخاری خواننده شهیر موسیقی و آواز ایرانی بخش دیگری از مراسم بود که با اجرای زنده دو اثر موسیقیایی «مدافعان حرم» و «مرد میدان» حاضران را به وجد آورد. در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره تقدیر شدند.