kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
مشخص شدن زمان آغاز اردوی تیم ملی فوتبال 
طبق گفته مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران سوم بهمن اردوی تیم ملی با حضور بازیکنان داخلی آغاز می‌شود. رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران درباره حضور یا عدم حضور دراگان اسکوچیچ مقابل عراق در بازی هفتم بهمن‌ماه اظهار داشت: اسکوچیچ به خاطر بازی با لبنان جریمه شد و یک جلسه محرومیت را پشت سر گذاشت. کمیته بین‌الملل هنوز هم به ما چیزی اعلام نکرده است. برخی از رسانه‌ها اعلام کردند محرومیت دیدار با سوریه به خاطر کارت قرمز بوده و محرومیت اعلامی از سوی فیفا جداگانه است. اما فیفا در مطلبی که منتشر کرده به گذرانده شدن رای اشاره داشته است و ما اسکوچیچ را برای دیدار با عراق در اختیار داریم. رضایی درباره زمان آغاز اردوی تیم ملی و اضافه شدن بازیکنان گفت: خوشبختانه در ۲ مسابقه پیش رو میزبان هستیم و بازیکنان قرار نیست در کشور ثالث جمع بشوند. سوم بهمن اردو با حضور بازیکنان داخلی آغاز می‌شود. سرمربی تا روز دوم بهمن لیست را می‌تواند اعلام کند. روز چهارم بهمن‌ماه به تدریج بازیکنان شاغل اضافه می‌شوند و از روز پنجم همه بازیکنان در اردو حاضر خواهند شد. ۲ جلسه تمرین هم بعد از آن در مرکز ملی فوتبال خواهیم داشت و روز هفتم بهمن‌ماه به مصاف تیم ملی عراق می‌رویم.تیم ملی فوتبال ایران در دور سوم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه A با ۱۶ امتیاز صدرنشین است و می‌تواند با شکست عراق بدون توجه به دیگر دیدارها صعودش به جام جهانی را مسجل کند. جدال بعدی ملی‌پوشان در این پنجره فیفا در روز ۱۲ بهمن‌ماه مقابل امارات در ورزشگاه آزادی است.
مسن‌ترین فوتبالیست جهان قرارداد جدید امضا کرد
کازویوشی میورا اسطوره 54 ساله ژاپن با قراردادی جدید به تیم سوزوکی پوینت پیوست. در سال 2017، کازویوشی میورا به عنوان مسن‌ترین بازیکن حرفه‌ای فوتبال موفق به گلزنی شد و نام او در رکورد گینس ثبت شد.حالا میورا، مهاجم سابق ژاپن در سن 54 سالگی توسط یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای دیگر به خدمت گرفته شده است.دوران حرفه‌ای ماندگار میورا پس از پیوستن او به سوزوکا پوینت گترز، تیمی در رده چهارم فوتبال ژاپن، به سی و هفتمین فصل خود می‌رسد.میورا با نام مستعار «شاه کازو» ماه آینده 55 ساله می‌شود.این پانزدهمین باشگاه متفاوت برای میورا خواهد بود که 89 بار در تیم ملی ژاپن به میدان رفته و 55 گل به ثمر رسانده است. او برای سانتوس برزیل و جنوا در ایتالیا بازی کرد و اخیرا در باشگاه جی لیگ یوکوهاما به میدان می‌رفت.
 شمسایی سرمربی جدید تیم ملی فوتسال
وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران انتخاب شد. جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیروز برگزار شد که تصمیم‌گیری درباره تیم‌های ملی فوتسال بزرگسالان و جوانان ایران در دستور کار این جلسه قرار داشت. در جریان این نشست، وحید شمسایی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان به جای سیدمحمد ناظم الشریعه انتخاب شد.این نخستین تجربه مربیگری شمسایی در سطح ملی است. او پیش از این در لیگ ایران در تیم‌هایی چون دبیری تبریز، تاسیسات دریایی تهران و گیتی پسند اصفهان سابقه کار دارد و سه قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورده است. شمسایی که از دیروز رسما هدایت تیم ملی را برعهده گرفته، دستیاران خود را نیز به فدراسیون معرفی کرده و به زودی آنها در کنار این مرد شناخته شده فوتسال کارشان را شروع خواهند کرد.بر اساس درخواست شمسایی یک مربی تمرین دهنده خارجی به کادرفنی‌اش اضافه خواهد شد. همچنین شهاب سفال منش به عنوان مربی و مصطفی نظری به عنوان مربی دروازه بان‌ها سرمربی جدید تیم ملی فوتسال را همراهی خواهند کرد. ناظم‌الشریعه شهریور ۱۳۹۴ بود که به جای «خسوس کاندلاس» هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و بعد از حدود ۶ سال کار در این تیم و کسب دو عنوان قهرمانی آسیا و یک مقام سوم جام جهانی جای خود را به وحید شمسایی داد.
خروج آل کثیر از فهرست پرسپولیس
باتوجه به مصدومیت عیسی آل کثیر از ناحیه رباط صلیبی، این بازیکن از فهرست بزرگسالان پرسپولیس خارج خواهد شد. باتوجه به اینکه آل‌کثیر حداقل شش ماه از میادین دور خواهد بود، بنابراین تا تیر ماه نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود و به عبارتی فصل برای او به پایان رسیده است. یحیی گل‌محمدی درباره خروج مهاجم جنوبی از فهرست گفت: وضعیت عیسی به نظرم وضعیت خوبی نیست. اگر صد در صد مطمئن بشویم اتفاقی که افتاده پارگی رباط صلیبی است قطعا به نیم فصل دوم نمی‌رسد و مجبوریم که او را از لیست خارج کنیم.با این حساب و باتوجه به خروج عیسی آل کثیر از فهرست پرسپولیس، سرخپوشان سه جای خالی در لیست بزرگسالان خواهند داشت و اگر جدایی رادوشویچ هم قطعی شود، این جای خالی به عدد چهار افزایش خواهد یافت.به نظر می‌رسد یحیی در نقل و انتقالات نیم فصل باید جذب یک مهاجم و یک دروازه‌بان ذخیره را در اولویت قرار دهد. همچنین پیش از این گفته می‌شد که سرمربی قرمزها به جذب مدافع راست و‌ هافبک میانی علاقه دارد که گزینه دوم، احتمالا به خاطر نمایش ضعیف رضا اسدی و جای خالی احمد نوراللهی است.البته پرسپولیس حتی با حضور عیسی آل کثیر نیز در خط حمله ضعف‌هایی داشت و شاید به همین خاطر یحیی دو مهاجم را در فهرست خود قرار دهد. خصوصا اینکه حامد پاکدل نیز در حد و‌اندازه‌های پرسپولیس ظاهر نشده است.