kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
از انتخاب جدید مدیرعامل سرخپوشان تا چالش جدید پیش روی رئیس هیئت‌مدیره

پرسپولیس با درویش به آرامش می‌رسد؟

 


وزارت ورزش تصمیم نهایی خود درباره مدیریت پرسپولیس را گرفت و رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان پایتخت شد.
حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از قبول استعفای مجید صدری اعضای جدید هیئت مدیره این باشگاه را در حالی انتخاب کرد که رضا درویش به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.
غلام محمد علیپور، بیژن ذوالفقارنسب، محمد اسد مسجدی و مجید پوراحمدی در کنار رضا درویش در حالی اعضای هیئت مدیره را تشکیل می‌دهند که با تصمیم آنها ذوالفقارنسب به عنوان رئیس‌هیئت مدیره انتخاب شد و درویش به عنوان نایب‌رئیس‌و پوراحمدی نیز دبیر هیئت‌مدیره خواهد بود.
به این ترتیب از بین نفرات قبلی علیپور و مسجدی در هیئت‌مدیره باقی ماندند و سه نفر دیگر یعنی پوراحمدی، درویش و ذوالفقارنسب نیز اعضای جدید هیئت‌مدیره پرسپولیس لقب گرفتند.
با این حساب محمد فیاض که از شهرداری منطقه 18 تهران به عنوان عضویت هیئت‌مدیره پرسپولیس منصوب شده بود، به همراه مجید صدری که یک سال پیش به عضویت هیئت‌مدیره قرمزها درآمد، از این ترکیب خارج شدند تا پرسپولیس دوره مدیریتی جدیدی را آغاز ‌کند.
رضا درویش که حالا به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره منصوب شده، پیش از این بارها و بارها گزینه مدیرعاملی پرسپولیس بود اما هرگز به این پست نرسید. مهم‌ترین نقش اجرایی وی مدیرعاملی سایپا بود که با دریافت بودجه از کارخانه سایپا، تیم فوتبال را اداره می‌کرد اما حالا باید با درآمدزایی مشکلات مالی باشگاه را رتق و فتق کند.
این در حالی است که هواداران پرسپولیس واکنش منفی به گزینه بودن درویش نشان دادند اما در نهایت مدیرعامل پیشین نارنجی پوشان که باتوجه به حضور در سایپا آشنایی دیرینه با سجادی داشته، سرانجام روی این صندلی تکیه می‌زند.
روز پُر سمت برای ذوالفقارنسب
اما رئیس‌جدید هیات‌مدیره پرسپولیس پیش از آن‌که به این سمت برگزیده شود، صبح دیروز در جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال عهده‌دار سمت جدیدی شد.
بیژن ذوالفقارنسب که از چهره‌های نام‌آشنای فوتبال ایران است، پیش از این در کسوت مشاور وزیر ورزش مشغول به فعالیت بود و سرانجام بعد از چند وعده عملیاتی‌نشده درباره انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس، او ظهر دیروز خبر از جلسه فوری در محل وزارتخانه برای تعیین‌تکلیف مدیریت سرخ‌ها داد.
جالب آن‌که در جریان تصمیم‌گیری‌های انجام شده از سوی حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، بیژن ذوالفقارنسب به عنوان یکی از اعضای جدید هیات‌مدیره پرسپولیس برگزیده شد و او نیز در جلسه فوری هیات‌مدیره، به عنوان رئیس‌برگزیده شد تا نقشی جدید در باشگاه پرسپولیس بگیرد.
نکته جالب‌توجه درباره ذوالفقارنسب این‌که او پیش از آن‌که در جلسه وزارتخانه سمتی در باشگاه پرسپولیس بگیرد، صبح دیروز از سوی هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال عهده‌دار سمت مهمی شده است!
با اعلام حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال و با رأی اعضای هیات‌رئیسه، بیژن ذوالفقارنسب به عنوان رئیس‌کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال برگزیده شده است؛ شریفی در توضیح شرح وظایف این کمیته جدیدالتاسیس اعلام داشته، با حضور برخی از پیشکسوتان خوش‌نام این کمیته فعالیتش را استارت می‌زند و امور تیم‌های ملی را زیر نظر خواهد داشت.
جالب اینکه ذوالفقارنسب رئیس‌کانون مربیان نیز هست و قرار شده در کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال در کنار حسن روشن، حسین کلانی، حسین شمس و پریا شهریاری به رشد و اعتلای فوتبال ملی کمک کنند.
کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال شامل تمام رشته‌ها از جمله فوتسال و فوتبال ساحلی خواهد بود و به همین دلیل شهریاری و شمس هم در این کمیته حضور دارند.
ذوالفقارنسب:
حضورم در پرسپولیس و فدراسیون همسو است
رئیس‌ جدید هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس دیروز در نخستین اظهارنظر خود با بیان اینکه این باشگاه برنامه دارد که بدهی‌های خود را بپردازد،گفت: کسی منکر مشکلات مالی باشگاه نیست و یکی از کارهای ما این است که این بدهی‌ها را پرداخت کنیم. حق طبیعی شرکت‌هاست که بدهی آنها از سوی باشگاه پرداخت
شود.
ذوالفقارنسب همچنین درباره حضورش در فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس‌کمیته فنی و توسعه هم گفت: حضورم در این دو پست تداخل ایجاد نمی‌کند چون در یک مسیر هستند. ۳۰ سال مدرس بودم و روزانه هشت ساعت کار کرده‌ام. این دو مسئولیت من تضادی با یکدیگر ندارند. در هفته سه، چهار روز در فدراسیون فوتبال خواهم بود و در کنار آن برای پرسپولیس هم وقت خواهم گذاشت و به امید خدا کار را پیش می‌بریم. افرادی الان در کنار ما هستند که تحصیل‌کرده هستند و لیسانس تربیت بدنی دارند. ان‌شاءالله هر دو مسئولیت را به خوبی پیش می‌بریم.
او در پایان درباره اینکه برنامه هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس برای پیگیری موضوع حذف این باشگاه از آسیا چیست؟ گفت: این جزو برنامه‌های بسیار مهم و حساس ماست که با کمک فدراسیون فوتبال و برخی وزارت‌خانه‌های کشور موضوع را حل کنیم.