در آینده نزدیک صورت میگیرد
اجرای طرح نظارت بر خدمات مسافربری در پایانههای تهران
مدیرکل حملونقل و پایانههای استان تهران گفت: اجرای طرح نظارت بر خدمات مسافربری در پایانههای شهر تهران آغاز خواهد شد.
حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتوگو با فارس، افزود: در این طرح همه ناوگان حمل و نقل مسافر استان، ارزیابی میشود.
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح خدمات شرکتهای مسافربری استان عنوان کرد و افزود: شاخصهای کیفی این طرح وضعیت معاینه فنی خودرو، پذیرایی از مسافر، نظافت و بهداشت، آراستگی و برخورد مهمانداران است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران اضافه کرد: شاخصهای کمی این طرح، ضریب اشغال صندلی ناوگان، میزان سفر، نوع ناوگان، مسیر سفر و از این قبیل است.
وی اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح ضمن شناسایی آخرین وضعیت کمی و کیفی خدمات بخش مسافربری، بتوان توصیههای مناسبی در جهت بهبود حمل و نقل مسافر ارائه کرد و گام موثری در جهت رضایتمندی مشتری و نیز اقتصادی شدن فعالیت در بخش مسافربری برداشت.
شهرکی ثانوی بیان کرد: این طرح با هماهنگی اتحادیهها و انجمنهای صنفی شرکتها و رانندگان بخش مسافربری به مدت یک ماه در پایانههای مسافربری شهر تهران انجام خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران بیان کرد: در نظر داریم فروش بلیت مسافربری را تا سال 94 به خارج از پایانههای چهارگانه مسافری تهران منتقل کنیم.
شهرکی ثانوی گفت: در راستای افزایش رضایت مسافران از خدمات حمل و نقل برون شهری و استقبال و همراهی انجمنها و اتحادیههای ذیربط بخش حمل و نقل جادهای و با بهرهگیری از ظرفیت دفاتر آژانسها و پیشخوان دولت این اداره کل در نظر دارد طرح فروش بلیت مسافربری به خارج از پایانههای شهر تهران را به مرحله اجرا درآورد.
وی اظهار داشت: در جهت تحقق این هدف در سال 93، همه دفاتر آژانسهای استان و مراکز پیشخوان خدمات دولت قادر خواهند بود به صورت یکپارچه نسبت به فروش بلیت مسافری با توجه به تفاهمات فیمابین با انجمنهای صنفی شرکتهای حمل و نقل و یا راسا با شرکتهای حمل و نقل اقدام کنند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان تهران اضافه کرد: با تسهیل فروش بلیت برای متقاضیان از طریق سامانههای الکترونیکی مانند فروش اینترنتی، پیامکی و رزرو فروش تلفنی بلیت، کیوسکهای فروش و نیز تجهیز همه دفاتر پیشخوان دولت، این سامانه امکان تسهیل در فروش بلیت اتوبوسها را فراهم خواهد کرد.