kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

حاج قاسم ‌التزام عملی به فرامین ولایت داشت

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان و غارتگر اموال مردم و مظلومان عالم آمریکاست، گفت: هیچ ناامنی در عالم اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه آمریکا در آن دست داشته باشد.

سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در آیین اختتامیه و مراسم تقدیر از برگزیدگان و هنرمندان برتر سومین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از هنرمندان کشور برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ ظلم‌ستیزی، فرهنگ مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه هنر از دیدگاه اسلام سه بخش ارزشی، بدون ارزش و ضدارزش است، گفت: ارزشی بودن هنر در آن است که انسان را به آخرت نورانی هدایت کرده و بسترساز سعادت انسان باشد.
به گزارش تسنیم، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه هنر ارزشی به دنیا ختم نمی‌شود و برای رسیدن انسان به کمال است، افزود: اصل پاداش هنر ارزشی ذخیره آخرت است و آن روزی که همه نیازمند خواهند بود و ثمره خواهد داد.
سردار شکارچی با بیان اینکه هنر بی‌ارزش بی‌هدف و بی‌مقصد است، ادامه داد: هنر ضدارزش هنری است که مبانی دینی را تضعیف و حماسه‌سازان را تحقیر می‌کند؛ هنر ضدارزشی مبانی و اصول و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را نشانه گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پای یک هنرمند ارزشی را باید بوسید و سر تعظیم در مقابل او فرود آورد، گفت: شهید سلیمانی به عزت نرسید مگر آنکه شهید بود و صاحب تزکیه نفس شد و ریاکار نبود.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه شهید سلیمانی متواضع و مردمدار، معلم و متعلم و صاحب تفکر و ‌اندیشه بود، افزود: شهید سلیمانی اگر در محفلی حضور پیدا می‌کرد، نورانیت در آن موج می‌زد، شهید سلیمانی محصول برکت الهی و پرورش یافته مکتب اسلام ناب محمدی بود.
سردار شکارچی با اشاره به اینکه امروز دشمن از شهادت شهید سلیمانی بیش‌تر ضرر کرده تا زمانی که فرماندهی جبهه مقاومت را برعهده داشت، بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم حاج قاسم سلیمانی التزام عملی به فرامین ولایت بود.
وی با اشاره به اینکه ولی فقیه رکن اساسی پیوند امت و شریعت است و اگر حرفش زمین بماند همه آسیب می‌بینند، تصریح کرد: بارزترین شاخصه شهید سلیمانی ولایت‌باوری اوست، هر ملتی که با ولی‌فقیه پیوند بخورد، پیروز است.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه رژیم جنایت‌پیشه آمریکا با پررویی تمام، شهید سلیمانی را ترور کرد و چهره واقعی خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین رژیم تروریست‌پرور جهان نشان داد، گفت: بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان و غارتگر اموال مردم و مظلومان عالم آمریکاست.
سردار شکارچی با اشاره به اینکه هر ناامنی در کره خاکی نشانی از آمریکای جنایتکار دارد، افزود: هیچ ناامنی در عالم اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه آمریکا در آن دست داشته باشد.
وی گفت: یکی از لشکریان گسترش‌دهنده مکتب شهید سلیمانی هنرمندان هستند که با خلق آثار هنری حاج قاسم را معرفی می‌کنند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: امروز جهاد در عرصه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ترویج مکتب شهید سلیمانی است.