kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
استاندار اصفهان:

ذوب‌آهن اصفهان کانون ارزنده خودباوری و بومی‌سازی در ۵۰ سال معاصر است

استاندار اصفهان با بيان اينكه بی‌تردید در صنعت بین‌المللی صنعت ذوب‌آهن همواره یکی از صنایع تخصصی و مادر بوده است گفت: این مجموعه‌، به عنوان کانون ارزنده خودباوری و توانمندسازی بومی در طول ۵۰ سال معاصر به خصوص پس از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است.

 

اصفهان- خبرنگار كيهان:

سيدرضا مرتضوي به مناسبت ۲۳ دی ماه سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان افزود: ذوب‌آهن در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران‌های مختلف به گونه‌ای جهادی و تحسین‌برانگیز در راستای ایجاد تحولات ساختاری و عملیاتی با رویکردی مدیریتی بر مبنای آینده محوری در راستای بومی‌سازی این صنعت بنیادین نقشی بی‌بدیل ایفاد نموده و می‌نماید.
 وي با اعلام اينكه اين مجموعه صنعتي عظيم در سازندگی پویا و پایدار صنایع راهبردی کشور بر همگان محرز و تحسین‌برانگیز بوده است اظهار داشت: صنعتگران جهادی این جبهه راهبردی با ممارست مجدانه و کوشش‌های ساعیانه خود توانسته‌اند در انتقال سازنده دانش فنی و ساخت صنایع بزرگ و مهم و زیربنایی به گونه‌ای موفق و اثرگذار حاضر شده و این مجتمع صنعتی با بهره‌مندی از خرد جمعی و مدیریت آگاه و آینده‌‌نگر توانسته است، همچون سایر پیشرفت‌ها در تحقق رسالت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی خود نیز با بهره‌مندی از پتانسیل‌های بومی و ملی نقشی بسزا و ژرفی ایجاد نموده و جایگاهی ممدوح در شاخص مشارکت همگانی در مقولاتی نظیر پدافند غیرعامل، تربیت نیروی متخصص و تحول‌آفرین،  بومی‌سازی و خلق ابزار و تجهیزات راهبردی و ... خلق نماید.
 وي اضافه كرد: حضور کارخانه ذوب‌آهن اصفهان در جغرافیای سختکوش شهرستان لنجان ایجادکننده بسترهای بی‌همتا و نافعی بالاخص در محوریت با موضوعاتی همچون مشارکت‌های عمومی، حوادث غیرمترقبه و... بوده که می‌توان به مشارکت فعال و مستمر نیروهای جان برکف و ایثارگر در جنگ تحمیلی، از جمله تقدیم ۲۹۰ شهید گرانقدر به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره نمود و اعتقاد راسخ هرم انسانی متعهد متفکر و متعبد این اکوسیستم پویای صنعتی خبر دارد.
 استاندار اصفهان با مثبت ارزيابي كردن مديريت، كاركنان و مهندسين ذوب‌آهن گفت: رویکرد مدیریت شده این مجتمع عظیم صنعتی در شرایط جنگ ناجوانمردانه اقتصادی با موضوع تولید موفق انواع ریل بر اساس استانداردهای جهانی با حجمی بالغ بر ۵۵ هزار تن،  نقش مهم این صنعت مادر را در اجرای پروژه‌های ریل ملی تبیین و مبرهن می‌سازد.
وي همچنین افزود: کاهش ۵۰ درصدی برداشت آب از حوضه آبی زاینده طی ۱۰ سال اخیر و گسترش جنگل دست کاشت با وسعتی افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار گواهی موکد بر  رویکرد مدیریت سبز این صنعت است.
 مرتضوي در پایان با تقدیر از همه دست‌اندرکاران این مجتمع عظیم صنعتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که نقش بسزا  در مولفه اقتصاد مقاومتی ایفاد نموده و می‌نماید گفت: ذوب‌آهن اصفهان با اتخاذ تمهیدات سازنده و پیشرو در جبهه تولید و عرصه مسئولیت اجتماعی مشفقانه در راستای پیشبرد اهداف متعالی کشور و دولت مردمی گام بر می‌دارند. و لذا شايسته است سالروز تاسیس ذوب‌آهن اصفهان را به مردم شریف ایران و به ویژه به مدیریت خدوم، کارگزاران و کارگران تلاشگر و زحمتکش این صنعت و خانواده‌های محترم ایشان تبریک و تهنیت عرض نمایم.