kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

سخنگوی طالبانِ پاکستان در افغانستان به هلاکت رسید!

رسانه‌های پاکستانی به نقل از منابعی اعلام کرده‌اند که فرمانده تحت تعقیب طالبان پاکستان و سخنگوی این گروه در ولایت ننگرهار افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی این فرد«خالد بلتی» نام داشته‌ است و با نام مستعار «محمد خراسانی» شناخته می‌شد. به گزارش ایسنا، به نقل از «افق نیوز»،‌ طبق این گزارش، خراسانی در سال ۲۰۱۴ به عنوان سخنگوی گروه طالبان پاکستانی منصوب شده بود.این فرد در بسیاری از پرونده‌های تروریستی، بمب‎گذاری و حمله به نیروهای امنیتی دست داشته است. در مورد چگونگی کشته شدن این عضو طالبان پاکستانی چیزی گفته نشده‌ است. طالبان افغانستان تاکنون درباره این ادعا واکنش نشان نداده‌اند.
بلتی فرمانده عملیات تحریک طالبان پاکستان بود که یک مرکز در «میرانشاه» را اداره می‌کرد. بلتی تحصیلات اولیه خود را در زادگاهش گذراند و در سال 2007 به «تحریک نفاذ شریعت» پیوست. او با« ملا فضل الله» که پس از عملیات نظامی از افغانستان‌گریخته بود، رابطه نزدیک داشت و پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، به کابل نیز رفت و آمد داشت.خراسانی در حمله و عملیات علیه مردم و نیروهای امنیتی پاکستان و متحد کردن جناح‌های مختلف طالبان پاکستان فعالیت داشت.