کد خبر: ۲۳۴۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

کاهش ۷۰ درصدی صدور پروانه ساختمان در تهران طی 6 سال اخیر

معاون شهر‌سازی شهرداری تهران از ارائه هفت لایحه به شورای شهر برای حل مشکلات ساخت و ساز خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا صارمی در واکنش به گلایه‌های چمران درخصوص عدم حل مشکل رکود در پایتخت، گفت: در کل کشور آمار صدور پروانه حدود ۱۵ تا
۲۰ درصد کاهش یافته است؛ اما در تهران در یک فرآیند پنج الی شش ساله شاهد کاهش ۶۰ الی ۷۰ درصدی صدور پروانه بودیم و می‌بینیم که کاهش ساخت و ساز در تهران دو الی سه برابر نرمال کشوری است. صارمی با بیان اینکه در حال حاضر چهار لایحه در کمیسیون شهر‌سازی برای حل مشکلات ساخت و ساز در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: سه لایحه دیگر نیز در حال بررسی است که این مشکلات را حل می‌کند. وی با بیان اینکه آمار صدور پروانه در دو هفته اخیر رو به افزایش بوده، افزود: گاهی رعایت ضوابط به گونه‌ای است که اجازه ساخت و ساز نمی‌دهد. به عنوان مثال ساختن سه طبقه در برخی محلات و پهنه‌ها نه توجیه اقتصادی و نه توجیه اجتماعی دارد و هر روز بلندمرتبه ‌سازی نیز سخت‌تر می‌شود. معاون شهردار تهران گفت: ده‌ها پرونده در محاکم قضایی علیه معاونین شهر‌سازی شکل گرفته که باید برای آنها تدبیر کرد و ما به پشتیبانی شورای شهر اعتماد و اعتقاد داریم تا مشکلات را با کمک آنها حل و فصل کنیم.