kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

تهدید دادگستری آلمان به جریمه چند میلیون یورویی تلگرام(خبر ویژه)

وزیر دادگستری آلمان به دلیل انتشار محتوای مجرمانه و نقض مقررات ملی رسانه‌های اجتماعی، پیام رسان تلگرام را به پرداخت جریمه تهدید کرد.

 

در پی ارسال صد‌ها پیام تهدید به قتل از طریق تلگرام برای مقامات آلمانی از جمله اولاف شُلتس صدر اعظم، مقامات منطقه‌ای، پزشکان و مسئولانی که در حوزه اقدامات کرونایی فعال هستند، مارکو بوشمان وزیر دادگستری آلمان تاکید کرد: پیام رسان تلگرام باید نماینده‌ای را در آلمان برای ایجاد ساز و کار نظارت بر محتوای مجرمانه معرفی کند. در این زمینه به طور مستمر با مقامات کشور امارات که مقر تلگرام در آن قرار دارد در ارتباطیم و در صورتیکه تلاش‌ها برای دادن اخطار به تلگرام با شکست مواجه شود، جریمه پولی علیه گردانندگان این پیام رسان وضع می‌شود.
بر اساس مصوبه مجلس فدرال آلمان پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در صورتی که به اخطار‌ها در مورد محتوای مجرمانه توجهی نکنند، تا ۵۰ میلیون یورو جریمه می‌شوند.
مارکو بوشمان  خاطر نشان کرد: این پیام رسان که در امارات عربی متحده مستقر است، باید یک فرد رابط در آلمان داشته باشد و راهی برای حذف محتوا‌هایی که آلمان آنها را غیر قانونی می‌داند، ارائه کند.
وی اضافه کرد در صورتی که تلگرام پاسخی به این درخواست ندهد، گام بعدی، اعلام عمومی خواهد بود. پس از آن می‌توانیم اعمال جریمه کنیم. قوانین ما اجازه می‌دهند که جریمه‌هایی به مبلغ میلیون‌ها یورو اعمال کنیم».
بوشمان وعده داده در مقابل تهدید‌ها علیه پلیس و مقامات بهداشتی که پس از اعتراض‌ها به محدودیت‌های کرونایی، در بستر اینترنت از جمله تلگرام منتشر می‌شود، اقدامات جدی انجام خواهد شد.
اخیرا در سراسر آلمان، بیش از ۱۳ هزار نفر علیه محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند.