kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

خواندنی از ورزش ایران

*محسن رضوانی برای 4 سال آینده نیز ریاست فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو را در دست گرفت. در حالی که رضاخانی و محمد بابایی انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات فدراسیون شنا اعلام کرده بودند، محسن رضوانی دیروز در یک انتخابات تک نفره توانست 55 رای از 58 رای ماخوذه را از آن خود کند.بدین ترتیب رضوانی همچون دو دوره قبلی به عنوان رئیس‌فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو انتخاب شد و 4 سال دیگر نیز در راس ورزش‌های آبی کشور حضور خواهد داشت. البته که سه رای هم با وجود اینکه فقط یک کاندیدا در انتخابات حاضر بود، به صورت ممتنع به صندوق‌انداخته شد.ریاست این مجمع را برای نخستین بار سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش برعهده داشت.
*مجتبی میرزاجانپور بازیکن تیم والیبال سپاهان اصفهان تا تشکیل کمیته انضباطی از همراهی تیمش در دیدارهای لیگ برتر مردان محروم شد.تیم‌های شهرداری گنبد و سپاهان این هفته در سالن المپیک گنبد به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه سه بر دو به سود سپاهان صدرنشین به پایان رسید، اما مسابقه دو تیم با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.سازمان لیگ فدراسیون والیبال بر اساس گزارش ناظر این دیدار، مجتبی میرزاجانپور بازیکن تیم سپاهان اصفهان را تا تشکیل نشست کمیته انضباطی از همراهی این تیم محروم کرد.
*شمشیربازان اپه ایران در مسابقات روسیه به رقابت پرداختند و در مرحله یک شانزدهم نهایی کنار رفتند.تیم ملی شمشیربازی اپه ایران برای برگزاری اردوی تمرینی به روسیه رفته است. در کنار این اردو یک مسابقه بین‌المللی برگزار شد. در این مسابقه اعضای تیم ملی ایران با شمشیربازانی از کشور روسیه، تاجیکستان، ازبکستان و آذربایجان به رقابت پرداختند که عنوان قهرمانی به نماینده روسیه رسید.در میان ایرانی‌های حاضر در مسابقات محمدرضایی طادی هفدهم شد که بهترین رتبه میان ایرانی‌های حاضر در مسابقات بود.