kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

خط و نشان آلمان برای تلگرام به قوانین ما احترام نگذارید، به شدت تنبیه می‌شوید!

وزیر دادگستری آلمان خطاب به مدیران پیام رسان تلگرام هشدار داده، اگر به نقض قوانین داخلی این کشور ادامه دهند، میلیون‌ها یورور جریمه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از «شینهوا»، «مارکو بوشمان» در این خصوص خاطر نشان کرد این پیام رسان که در امارات عربی متحده مستقر است، باید یک فرد رابط در آلمان داشته باشد و راهی برای حذف محتوا‌هایی که آلمان آنها را غیر قانونی می‌داند، ارائه کند.
وی اضافه کرد در صورتی که تلگرام پاسخی به این درخواست ندهد، «گام بعدی، اعلام عمومی خواهد بود. پس از آن می‌توانیم اعمال جریمه کنیم. قوانین ما اجازه می‌دهند که جریمه‌هایی به مبلغ میلیون‌ها (یورو) اعمال کنیم».
«بوشمان» وعده داد که در مقابل تهدید‌ها علیه پلیس و مقامات بهداشتی که پس از اعتراض‌ها به محدودیت‌های کرونایی، در بستر اینترنت از جمله تلگرام منتشر می‌شود، اقدامات جدی انجام خواهد شد.
گفتنی است، فضای مجازی مثل هر تکنولوژی نوینی، در کنار مزیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند زمینه‌ای برای تخلفات متعدد فراهم کند از همین رو کشورهای دنیا با تصویب قوانین سِفت و سخت تلاش می‌کنند، از میزان این تخلفات بکاهند. فرانسه، آلمان، آمریکا جزو کشورهایی هستند که این فضا را به حال خود رها نکرده و در چارچوب‌های قانونی اجازه فعالیت می‌دهند.