kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
فرمانده قرارگاه زینب(س) در سوریه:

هراس دشمن از سردار سلیمانی پس از شهادت بیشتر شد

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در سوریه گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متعلق به یک شهر و کشور خاص نیست بلکه شخصیتی جهان‌شمول است و امروز شاهد هستیم که قدرت شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمن رعب‌آورتر است.



مشهد- خبرنگار کیهان:

سردار رحیم نوعی‌اقدم در نشست علمی «نگاهی راهبردی به‌اندیشه‌ها و الگوهای تربیتی و کادر‌سازی سردار سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی» اظهار داشت: خط مقدم هر جبهه‌ به عقبه‌اش برمی‌گردد و عقبه خط مقدم مالک اشتر زمان، شهید حاج قاسم سلیمانی، عمار انقلاب آیت‌الله مصباح یزدی بود.
وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب از روش و منش این شهید والامقام به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌کنند به این معناست که وی دارای گفتمان است و گفتمان هم مخاطب دارد و چون مخاطب در خط مقدم است پس دارای روحی حماسی است؛ اما ما متاسفانه نتوانسته‌ایم مولفه‌های مکتب شهید سلیمانی را به درستی درک و دریافت کنیم.
فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه گفت: مکتب سلیمانی یک مکتب کامل و جامع در سه حوزه مدیریتی، مقاومتی و تربیتی است.
نماینده سابق رهبر انقلاب در سوریه نیز در این نشست با بیان اینکه اسلام علاوه ‌بر اینکه مکتبی توحیدی و دینی است، یک مدرسه تربیتی است، گفت: سردار شهید سلیمانی و آیت‌الله مصباح یزدی تربیت یافتگان مکتب تربیتی اسلام هستند که در دوران انقلاب اسلامی برای تحقق بخشیدن به اهداف اسلام و انقلاب خود را فدا کردند.
حجت‌الاسلام ابوالفضل طباطبایی اشکذری با بیان اینکه در یک مدرسه تربیتی، اولویت تربیت کادر و نیروهای زبده و انقلابی است، اظهار کرد: اصحاب اهل بیت(ع) و شایستگان تاریخ اسلام، تربیت یافتگان مدرسه اسلام، نبوت و ولایت هستند و اسلام به خودی خود اهدافش پیش برده نخواهد شد زیرا خداوند متعال اراده کرده است که نیروها و تربیت یافتگان مکتب اسلام این اهداف را پیش ببرند.
وی با اشاره به ویژگی‌های مشترک آیت‌الله مصباح یزدی و سردار سلیمانی، عنوان کرد: خودساختگی و تهذیب نفس، ولایتمداری، انقلاب محوری، بصیرت، داشتن اعتقاد جهانی و جهانی ‌اندیشیدن، مردمی و مرد میدان بودن از جمله ویژگی‌های مشترک این دو شخصیت تاثیرگذار است.