kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

ثبت‌نام 71 هزار نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن مازندران

تعداد متقاضیان و نام‌نویسی‌کنندگان قطعی طرح نهضت ملی مسکن در مازندان با استقبال اقشار مردم به ۷۱ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.

 

ساری- خبرنگار کیهان:

سید عباس رهگشای گفت: باوجود آنکه اعلام شده بود که برای سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قرار است ۳۸ هزار واحد مسکونی ساخته شود اما استقبال مازندرانی‌ها از این طرح فراتر از انتظار بود.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون صلاحیت ۴۰ هزار نفر از نام‌نویسی‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در مازندران بررسی شد که ۷۵ درصد این افراد صلاحیتشان برای معرفی به بانک و دریافت تسهیلات احراز شده است.
معاون و راه و شهر‌سازی مازندران گفت: درصورتی که صلاحیت افراد ثبت‌نام شده در طرح نهضت ملی مسکن از ۳۸ هزار نفری که قرار است برای سال اول این طرح صاحب خانه شوند، فراتر برود این افراد طبق نام زمان ثبت‌نام، برای سال دوم و ساخت ۳۸ هزار واحد مسکونی دیگر در اولویت قرار خواهند گرفت.
رهگشای تصریح کرد: قرار بود نام‌نویسی طرح ملی مسکن ۱۵ دی ماه سال جاری به اتمام برسد اما به دلیل استقبال متقاضیان ثبت در این طرح تا اول بهمن امسال تمدید شد. وی تصریح کرد: تنها دغدغه در ساخت طرح ملی مسکن در مازندران کمبود زمین است که در حال حاضر حدود ۴۰۰ هکتار زمین در محدوده شهری استان برای اجرای این طرح آماده شده و برای سال‌های آینده هم تلاش می‌شود که ۱۰۰ درصد خانه‌ها در بافت و محدوده شهری باشد.