kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱

بازداشت 5 هزار مجرم و کشف 450 قبضه سلاح در طرح ضربتی فرماندهی انتظامی لرستان

فرمانده انتظامی استان لرستان، از اجرای طرح ضربتی عملیات مشترک طی 45 روز گذشته در سطح استان خبر داد.

 

خرم‌آباد -خبر‌نگار کیهان:

سرداریحیی الهی گفت: به منظور بالا بردن ارتقاء ضریب امنیت شهروندان در سطح استان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت معاونت عملیات و با حضورکلیه عوامل انتظامی، پلیس‌های تخصصی و شهرستان‌های تابعه به منظور کشف کالای قاچاق، مواد مخدر، جمع‌آوری سلاح و مهمات و غیره در نقاط آلوده و جرم خیز و محورهای مواصلاتی لرستان در چندین مرحله به اجراء گذاشته شد.
الهی افزود: در این طرح 450 قبضه سلاح شکاری و جنگی، 206 عدد انواع فشنگ کشف و در این رابطه 282 نفر دستگیر شدند.
وی بیان داشت: در این طرح ضمن پاک‌سازی نقاط آلوده و جرم خیز، 626 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و یک هزار و 703 قاچاقچی و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان لرستان، کشف 450 فقره انواع کالای قاچاق به ارزش 43 میلیارد تومان، انهدام 12 باند و توقیف 325 دستگاه خودرو و دستگیری 428 نفر را از نتایج دیگر این طرح عنوان کرد.
الهی با اشاره به اینکه در ادامه این طرح
38 باند سارق شناسایی و دستگیر و دو هزار
و 235 فقره انواع سرقت کشف شده است، گفت: 68 شرور
و اراذل و‌اوباش سطح 1 و 2 و نوظهور و عاملان تیراندازی دستگیر شده‌اند.
وی با اشاره به انهدام سه باند هشت نفره سارقان مسلح در سطح استان گفت: سارقان در تحقیقات پلیس به 31 فقره انواع سرقت اعتراف و در بازرسی از مخفیگاه آنان یک هزار و 200 قلم اجناس سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان لرستان با اعلام خبر دستگیری 9 قاتل فراری خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح یک هزار و 407 متهم فراری و تحت تعقیب قضائی نیز دستگیر و در مجموع پنج هزارو 234 مجرم توسط پلیس لرستان دستگیر شده‌اند.