kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

هشدار کادر فنی کشتی آزاد به غایبان قهرمانی کشور

کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر حضور تمامی مدعیان واجد شرایط در رقابت‌های قهرمانی کشور، تنها ۶ نفر را معاف از این پیکارها خواند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ دی ماه در شهر گرگان برگزار می‌شود و این در حالی است که طبق برنامه کادر فنی، این پیکارها نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی است.
در همین راستا احسان امینی یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد با تاکید فراوان بر حضور تمامی مدعیان واجد شرایط در پیکارهای قهرمانی کشور گفت: فقط ۶ نفر از آزادکاران معاف از مسابقات قهرمان کشور هستند. همچنین آنهایی که در رقابت‌های جهانی نروژ طلا گرفتند نیز از شرکت در جام تختی معاف هستند و فقط در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور خواهند داشت. بدین ترتیب سایر مدال آوران باید کارشان را از جام تختی برای ورود به چرخه انتخابی آغاز کنند.
وی با تاکید بر این موضوع که هر آزادکاری به هر دلیلی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکند از چرخه انتخابی کنار گذاشته خواهد شد، گفت: همه مدعیان باید کشتی بگیرند، حتی اگر کسی با مجوز رسمی پزشک نیز بخواهد در این رقابت‌ها روی تشک نرود، تصمیم نهایی با کادر فنی است. به هر حال تاکنون تصمیم بر این است که همه باید در رقابت‌های کشوری کشتی بگیرند.
به گفته مربی تیم ملی کشتی آزاد، نفرات اول قهرمان کشوری راهی قهرمانی آسیا شده و اگر در این میدان طلا بگیرند از شرکت در جام تختی معاف خواهند شد و باید در مرحله نهایی انتخابی به میدان بروند. بدین ترتیب اگر این آزادکاران در بازی‌های آسیایی صاحب مدال نقره یا برنز شوند، باید در جام تختی کشتی بگیرند.