kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

خواندنی از ورزش

 

*هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعضای ستاد برگزاری انتخابات را تعیین کرد و شش نفر در این ستاد عضویت دارند.بر این اساس کیکاووس سعیدی دبیرکل، طاهره طاریان نایب‌رئیس، عبدی افتخاری و علیرضا رحیمی عضو هیات اجرایی، نصراله سجادی مشاور رئیس‌کمیته ملی المپیک و پیمان فخری رئیس‌مرکز نظارت بر تیم‌های ملی به عنوان اعضای این ستاد انتخاب شده‌اند. ثبت‌نام از کاندیداها قرار است از ۱۷ بهمن آغاز شود و طبق تصمیم هیات اجرایی انتخابات طبق تاریخ تعیین شده در ۱۷ اسفند برگزار خواهد شد.
*طی حکمی از سوی مهران تیشه‌گران رئیس‌فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، عباس آقاکوچکی به عنوان رئیس‌انجمن بسکتبال ناشنوایان منصوب شد.
*قهرمان تیراندازی نوجوانان جهان از ایتالیا بر اثر شلیک تصادفی به شکم خود هنگام خم شدن برای برداشتن فشنگ‌های مصرف شده جان خود را از دست داد.کریستین گیلی 19 ساله، در یک حادثه شکار در نزدیکی پیزا به خود شلیک کرد و در بیمارستانی در سسینا در توسکانی درگذشت.قهرمان اسکیت نوجوانان جهان برای جلوگیری از خونریزی داخلی تحت عمل اورژانسی قرار گرفت اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند و جان باخت. گیلی در استان پیزا مشغول شکار بود که به طور تصادفی به خود شلیک کرد. دوستانش با دیدن این اتفاق با اورژانس تماس گرفتند و دو آمبولانس از راه رسیدند تا او را به بیمارستان منتقل کنند. این ورزشکار به محض ورود تحت عمل جراحی قرار گرفت اما فوت کرد.
*مسابقات جایزه بزرگ جودو مردان کشور یادواره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، طی روزهای ۱۹ تا ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ به میزبانی استان خوزستان و در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد.در این رقابت‌ها ۳۰۰ جودوکار به مصاف هم خواهند رفت و این مسابقات در هفت وزن برگزار و ۳۰ داور نیز این رویداد را قضاوت خواهند کرد.مسابقات در سالن چند منظوره (ساب) شهرستان اهواز و روی دو تاتامی برگزار خواهد شد. مراسم وزن کشی و قرعه کشی مسابقات دیروز انجام
شد.
*سرگی لیکولنکو سرمربی تیم ملی هندبال جوانان در حاشیه اردوی این تیم در اهواز گفت: در حال حاضر اردوی مشترک تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در اهواز در حال برگزاری است که جا دارد از رئیس‌هیات هندبال خوزستان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان تشکر کنم. اردو وضعیت خوبی دارد و ملی‌پوشان سر و حال هستند.وی بیان کرد: تا ۲۱ دی ماه در اهواز هستیم و بعد برای حضور در تورنمنت بین‌المللی به شوشتر می‌رویم. کشورهای خوبی از جمله گرجستان، سوریه و ازبکستان در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.سرمربی تیم ملی هندبال جوانان گفت: تیم‌ملی جوانان برای حضور در رقابت‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی آماده می‌شود که هدف ما در ابتدا حضور در آسیایی ۱۴۰۱ است.وی عنوان کرد: هندبال ایران در آسیا جایگاه خوبی داشت اما متاسفانه کمی افت کرده است که البته می‌توان این افت را با زحمت و تلاش جبران کرد. فدراسیون نیز در حال برنامه‌ریزی برای پرورش بازیکن است و مطمئنم که در دو سه سال آینده نتایج بهتری رقم می‌خورد.