kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲

حمله موشکی به پایگاه پیشمرگه در اربیل؛ حشد‌الشعبی محکوم کرد

 

سازمان حشد‌الشعبی عراق حمله به نیروهای پیشمرگه در ناحیه التون کوبری در جنوب اربیل را محکوم کرد.
منابع محلی روز جمعه اعلام کردند که پایگاه نیرو‌های کُرد پیشمرگه در منطقه آلتون کوبری در مرز کرکوک و اربیل مورد حملات موشکی قرار گرفت. آلتون کوبری در ۴۰ کیلومتری کرکوک واقع است و با اربیل نیز ۵۰ کیلومتر فاصله دارد. بر اساس گزارش کانال خبری «الفلوجه»، نهاد مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان تأیید کرد که این پایگاه با ۸ فروند موشک کاتیوشا مورد حمله قرار گرفت ولی هیچ تلفات جانی نداشته است. بر اساس گزارش‌ها، برخی از موشک‌های شلیک شده نیز در مسیر «کرکوک-اربیل» در منطقه «چاویشه شیراوا» منفجر شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
سازمان حشد‌الشعبی، متشکل از گروه‌های مقاومت عراق، حمله شامگاه جمعه به نیروهای پیشمرگه در ناحیه التون کوبری در جنوب اربیل عراق را محکوم کرد. به گزارش شبکه خبری «المیادین»، سازمان حشد‌الشعبی تاکید کرد که هرگونه هدف قرار‌دادن نیروهای نظامی عراق در هر مکان، هدف قرار‌دادن حشد‌الشعبی به شمار می‌آید. این سازمان از مقام‌های مربوطه خواست تا تحقیقات فوری درباره این حادثه را آغاز کنند.
آمریکای اشغالگر
خبر دیگر از عراق آن‌که «ابو الاء الولایی» دبیرکل کتائب سید الشهداء در مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت به مقامات و مردم این کشور هشدار داد که آمریکا با عراق مانند یک روستای تابع خود رفتار می‌کند، چرا که پرواز هواپیما‌های آمریکایی همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از این پرواز‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند. او گفت، اخراج آمریکا از منطقه کمترین وظیفه در برابر [سپهبد] حاج قاسم [سلیمانی] است.
گفتنی است، بر اساس توافق صورت گرفته میان آمریکا و دولت عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ از خاک عراق خارج می‌شدند، اما آمریکا سربازی را از این کشور خارج نکرد بلکه فقط نام آنان را از سرباز جنگی به مستشار نظامی تغییر داده است. گرو‌ه‌های مقاومت عراقی نیز اعلام کردند با حضور آمریکا در هر شکلی در عراق مخالفند و خود توانایی مقابله با تهدید‌ها علیه کشورشان را دارند.
تحولات سیاسی
همچنین از عراق خبر می‌رسد که گروه «چارچوب هماهنگی» شیعی در عراق گفت، با وجود توانایی تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر پارلمانی بدون شراکت جریان صدر، خواهان حضور این جریان در فراکسیون است. در بیانیه ‌این کمیته آمده است، چارچوب هماهنگی در نشست شصت و ششم خود ضمن بررسی موضوع فراکسیون بزرگ‌تر و جلسه نخست پارلمان بر پایبندی به چارچوب‌های قانونی و قانون اساسی تاکید کرد. در این بیانیه تاکید شد: «ما از همه نمایندگان بزرگ‌ترین گروه اجتماعی در عراق و به خصوص برادران جریان صدر می‌خواهیم با تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر از ثبات روند سیاسی در عراق صیانت کنند.»