kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

خواندنی از ورزش ایران

 

*نخستین مرحله از رقابت‌های «کاراته وان» در سال ۲۰۲۱ طی روزهای ۲۹ بهمن تا اول اسفندماه به میزبانی امارات در شهر فجیره برگزار خواهد شد و تاکنون ۱۲ کاراته کا از کشورمان برای حضور در این رقابتها ثبت‌نام کرده‌اند.سارا بهمنیار، تراوت خاکسار، رزیتا علیپور، مجید حسن نیا، امیر مهدیزاده، امیررضا میرزایی، علی اصغر آسیابری، مهدی خدابخشی، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری، مهدی آشوری و سجاد گنج زاده کاراته کاهایی هستند که برای حضور در این رقابتها ثبت‌نام کرده‌اند.
*تیم ملی هندبال ایران در راستای آماده ‌سازی خود جهت شرکت قدرتمند در بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا این روزها برای انجام اردوی اروپایی و انجام دو مسابقه راهی کشور اسپانیا شده است. ملی‌پوشان هندبال کشورمان پس از شکست در اولین بازی مقابل اسپانیا با نتیجه
۳۶ بر ۲۲ در دومین و آخرین دیدار دوستانه خود هم با نتیجه ۳۵ بر ۲۹ مغلوب لهستان شدند.شاگردان مانوئل باقبول شکست مقابل اسپانیا و لهستان به اردوی خود در اسپانیا پایان دادند تا طی روزهای آینده به وطن بازگشته و ششمین مرحله و آخرین اردوی آماده ‌سازی خود را در تهران سپری کنند و سپس به عربستان محل برگزاری بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. رقابت‌های هندبال قهرمانی مردان آسیا با شرکت ۱۶ تیم در چهار گروه از ۲۸ دیماه تا ۱۱ بهمن در شهر دمام عربستان برگزار خواهد شد و پنج تیم برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ به میزبانی لهستان و سوئد را کسب خواهند کرد. تیم ملی ایران در این مسابقات در گروهB با تیم‌های عربستان میزبان، استرالیا و هند همگروه است.