kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۹۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

اخبار کوتاه اجتماعی

 

اسامی 6 رشته‌‌جدید
شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش
وزارت آموزش و پرورش- مدیرکل دفتر کاردانش و فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: «محیط بانی»، «حمل‌ونقل ریلی»، «خدمات فروشگاهی»، «بهداشت عشایر و روستا»، «بازیافت مواد» و «انرژی» اسامی رشته‌های جدیدی هستند که به دو شاخه کاردانش و فنی و حرفه‌ای اضافه شده‌اند.
مزار سردار سلیمانی مقصد «گردشگری مقاومت»
ایسنا- معاون گردشگری از امکان صدور ویزای توریستی در فرودگاه کرمان خبر داد و با اشاره به جمعیت زیاد زائران مزار سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: وزارتخانه میراث‌فرهنگی درصدد تسهیل ورود مشتاقان و علاقه‌مندان از داخل و خارج از کشور به استان کرمان است و تدوین و اجرای طرحی با محوریت و با هدف شناساندن آثار مرتبط با شهید سلیمانی در راستای ترویج گردشگری مقاومت در دستور کار است.
اجرای آزمایشی آموزش زبان «فرانسه» و «آلمانی» در تعدادی از مدارس
ایسنا- رئیس‌سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امسال کتاب‌های آموزش دو زبان آلمانی و فرانسه تدوین شد که اجرای آزمایشی آن در تعداد محدودی از مدارس کشور آغاز شده است.
شناسایی ۲۳ فرد دارای کارت جعلی واکسن
ایسنا- مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت درباره مباحث مطرح شده مبنی بر فروش کارت واکسن کرونا و بررسی‌های وزارت بهداشت در این زمینه، گفت: در یک مورد
۲۳ نفر دارای کارت واکسن جعلی شناسایی کردیم که در مقابل واکسیناسیون
۱۲۰ میلیون دز بسیار ناچیز است.
کاهش 72 درصدی ورودی آب
به سدهای حوضه دریاچه ارومیه
ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: ورودی آب به سدهای حوضه دریاچه ارومیه ۷۲ درصد کاهش یافته که این امر به علت کاهش ۵۰ درصدی ذخایر برفی و نزولات آسمانی رخ داده است.