kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۷۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* از جوانان عزیز کشورمان و جوانان جبهه مقاومت می‌خواهم که به توصیه و سفارش امام‌المسلمین جامعه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم و عزیز در مورد سردار دلها توجه و تعمق نمایند که فرمود: سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم. آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. ان‌شاءا... در مسیر اهداف این شهید و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) حرکت کنیم.
طاها
* عقب‌نشینی از افغانستان و سقوط کامل این کشور در چند روز به دست طالبان در چند ماه قبل و امروز هم تظاهر به خروج ارتش تروریست‌ آمریکا از عراق جلوه‌های پی‌در‌پی ناکامی و شکست سیاست خارجی آمریکا هستند این وضعیت بیانگر تحقیر شدن آمریکا در مقابل جبهه مقاومت است.
3591---0911
* به نظرم غربگرایان مدعی اصلاح‌طلبی در کشور با ارسال پالس‌های ضعف و ناتوانی به گرگ‌های درنده‌ای چون ترامپ، کشور را ضعیف جلوه دادند و همین او را به توهم واداشت که در صورت ارتکاب جنایت، ایران قادر به پاسخگویی نیست. دستگاه قضایی نباید از کنار این زمینه‌سازی داخلی برای آن جنایت به آسانی بگذرد.
1070---0938
* تلاش‌های مغرضانه فراوانی شد تا ملت ایران و عراق را به یکدیگر بدبین کنند ولی شهادت سردار دلها و ابومهدی المهندس تمام تلاش دشمنان و وسوسه‌های اهریمنی آنها را باطل کرد.
سعیدی
* سلام و درود خداوند بر شرف و غیرت ملت عراق که در پایان مهلت قانونی خروج اشغالگران آمریکایی، با تظاهرات میلیونی خود با فریاد مرگ بر آمریکا خواستار خروج تمامی اشغالگران غربی از کشورشان شدند. راهی جز این وجود ندارد که تا پایان خروج اشغالگران شیطان صفت لحظه‌ای توقف نداشته باشند.
ساریخانی
* ان‌شاءالله دولتمردان عراق فریاد رسای «کلا کلا آمریکا»ی جمعیت میلیونی مردم عراق در راهپیمایی شنبه 1400/10/11 را شنیده باشند و با جریان سلطه که به هیچ چیز جز نابودی عراق نمی‌اندیشد مماشات نکنند و با همراهی جریان زلال مردم و جریان مقاومت عزت ابدی را برای خود رقم بزنند.
شیخ‌الاسلام
* با وجود برپا بودن 6 پایگاه آمریکایی‌ها در عراق نخست‌وزیر این کشور اعلام می‌کند از 1400/10/11 هیچ نیروی نظامی و رزمی از نیروهای ائتلاف در این کشور وجود ندارد! یعنی همه رفتند و عده‌ معدودی مستشاران نظامی جدید به عراق وارد شدند؟! فکر نکرده‌اند که مردم عراق چگونه می‌توانند چنین سخنانی را بپذیرند؟
جعفری
* روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب مانند شرق تا کی می‌خواهند به غرب و آمریکا امیدوار باشند؟ آیا وقت آن نشده که آن کدخدای فرسوده و وامانده را رها کرده و روی به خدای قادر بی‌همتا بیاورند؟ آیا نمی‌خواهند ملت آنان را ببخشد؟
علیمردانی
* وزارتخانه‌های فرهنگ و ارتباطات و دیگر دستگاههای فرهنگی کشور مثل سازمان صدا و سیما باید برای سامان بخشیدن به فضای رها شده شبکه‌های مجازی اقدام درخوری داشته باشند. انواع شبهات و تخریب گسترده علیه خودباوری ملی و کارآمدی انقلاب در این فضای ولنگار منتشر می‌شود ولی حتی انتشار تصویری از محبوب‌ترین شخصیت منطقه ما یعنی حاج قاسم سلیمانی با واکنش شدید دست‌اندرکاران جهانی آن‌ها مواجه می‌شود.
2760---0919
* در مظلومیت دانشمندان کشورمان همین بس که در دنیا مرسوم است بعد از هر پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره در یک کشور برای تزریق حس شعف و غرور به جامعه تصویری از شادی دانشمندان این رشته پخش می‌شود ولی در ایران به‌دلیل اینکه دانشمندان فضایی کشور شناسایی و ترور نشوند این قهرمانان ملی گمنام می‌مانند و ما مردم از دیدن این حس شادی‌شان محرومیم.
میعادی
* دولت آقای رئیسی با عملکرد موفق خود در مهار بیماری کرونا و رساندن وضعیت کرونایی کشور از 700 کشته کرونایی در یک شبانه‌روز به ۲۴ نفر نشان داد که در صورت وجود اراده اقدام می‌توان کارهای بزرگ را در دوره زمانی کوتاه نیز انجام داد و نتیجه گرفت.
کوثری
* آل سعود آن قدر منحرف هستند که مانع برگزاری اعیاد شیعیان مثل 13 رجب و 15 شعبان در کشورش می‌شود حتی جشن تولد پیامبر اعظم(ص) را بدعت می‌دانند ولی الان مشغول برگزاری جشن کریسمس هستند.
قصابان
* چند سال قبل اردوغان در ظاهر برای عوام‌فریبی موضع تندی علیه رژیم غاصب صهیونیستی اتخاذ کرد و حال وزیر خارجه‌اش اظهار می‌دارد روابط با این موجودیت جعلی را آغاز کرده است! مردم ترکیه نباید در برابر این خیانت آشکار ساکت بنشینند.
4649---0903
* بیان مشابهت بین فتنه 88 و جنگ احزاب و حماسه 9 دی به ضربت امیرالمومنین(ع) در آن جنگ بسیار دقیق و بجا بود. از مدیرمسئول کیهان به خاطر این تحلیل بسیار درست تشکر می‌کنم.
فاطمی
* دولت شجاعت به خرج بدهد و شرکت‌های انحصاری خودرو را به بخش خصوصی البته امتحان پس داده صالح و دانش‌بنیان واگذار کند. با این کار آرامش به بازار خودرو حکمفرما خواهد شد.
2874---0939
* دولت و مسئولین بین مردم و خودروسازان باید جانب مردم را بگیرند و اجازه اجحاف در حق آنان را ندهند.
پیشوایی
* اثبات نقش بی‌بدیل بسیج در جنگ تحمیلی و حوادثی مانند سیل و زلزله و خنثی‌سازی فتنه فتنه‌گران، دشمنان را به این فکر انداخت که برای خدشه‌دار ساختن این نیروی موثر وارد عمل بشوند. اما امروز برای بریدن دست حرامیان از سفره مردم باید حرکتی بسیجی کرد و از بسیح و بسیجیان کمک گرفت.
1258---0938
* دو برنامه قابل توجه دینی در شب جمعه به‌طور هم‌زمان از شبکه 8 و 3 (رو به راه، مخاطب خاص) پخش می‌شود که لازم است اولا زمان‌شان این‌قدر دیروقت و بعد از نیمه‌شب نباشد و ثانیا ساعت پخش‌شان را با فاصله از یکدیگر قرار دهند. ثالثا پخش برنامه تکرار هم داشته باشند.
احمدزاده
* شهید عزیز سیدعلی اندرزگو یکی از یاران امام راحل(ره) و اسطوره‌های انقلاب است که حدود دو دهه ساواک را با آن همه دبدبه درمانده و متحیر کرده بود. او 14 سال مخفیانه از این شهر به آن شهر می‌رفت تا اینکه سرانجام چند ماه قبل از انقلاب در حوالی میدان شهدا شناسایی شد و به شهادت رسید. اما مزارش همچنان غریب است و متاسفانه مورد توجه بنیاد شهید و مسئولین فرهنگی قرار نگرفته است. دریغ از یک سایه‌بان و تابلو از مجاهدات او که کسانی را که وارد بهشت زهرا(س) می‌شوند به سوی مزار او راهنمایی کند. (قطعه 39 ردیف 72 شماره 55)
طاهرعلی
* خریدن یک کلیو میوه درجه پست برای برخی از اقشار محروم جامعه آرزو شده است. خدا از دولت و دولتمردان قبل نگذرد که با سوءمدیریت و ترک فعل‌های خود چنین وضعیتی را به وجود آوردند. این افراد باید محاکمه شوند.
8896---0905
* چگونه است که بیمه‌های تکمیلی سر موعد و بدون فوت وقت پول بیمه را از حساب ما بیمه‌شده‌ها کم می‌کنند ولی در بازپرداخت هزینه‌های درمان 6 ماه تمام مردم را در سرگردانی نگه می‌دارند.
ابریشم‌باف
* وانتی‌های میوه‌فروش با بلندگوهای خود آرامش و قرار را از زندگی ساکنین فلکه سوم دولت‌آباد در منطقه 20 شهرداری گرفته‌اند. شکایت‌های ما نیز به جایی نرسیده است. تکلیف چیست؟
جابری
* آیا دولت و نیروی انتظامی برنامه‌ای برای جمع‌آوری و برخورد با فروشندگان دستگاه‌های فلزیاب که امنیت و آرامش مردم را به هم ریخته ندارد؟ شهروندان با این ناامنی به وجود آمده چه بکنند؟
2189---0939
پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه 19 تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در آن نشریه وزین مورخ 1400/09/30 (ستون ارتباطات مردمی) با موضوع «نصب چراغ راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی در تقاطع خیابان مهران» به آگاهی می‌رساند؛ این معبر مجهز به دو عدد چراغ چشمک‌زن سولار شده ضمن اینکه نسبت به خط‌کشی بلوک عابر و محوری در آن اقدام شده است. علی‌ایحال با توجه به درخواست ارائه شده، نصب چراغ چشمک‌زن در محل جزیره میانی از طریق شرکت کنترل ترافیک درخواست شده است.»