kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

وضعیت نگران‌کننده‌ نتایج ارزشیابی دانش‌آموزان ابتدایی در دوران کرونا

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر آموزش‌های حضوری با اولویت «سلامت دانش‌آموزان» تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضوان حکیم زاده در برنامه «به وقت ایران» شبکه آموزش، در توضیح وضعیت موجود و چالش‌های جدی پیش رو به نتایج پیمایشی که معاونت ابتدایی در تابستان گذشته به انجام رسانده است اشاره کرد و گفت: مقایسه نتایج ارزشیابی سال گذشته دانش‌آموزان دوره ابتدایی با دو سال قبل از آن، وضعیت نگران‌کننده‌ای در بر داشت. به عنوان مثال در درس فارسی پایه‌های اول و دوم درصد دانش‌آموزانی که نتیجه «خیلی خوب» گرفته‌اند 10 درصد کاهش داشته و درصد دانش‌آموزانی که «نیازمند به تلاش» در کارنامه‌ شان ثبت شده، افزایش یافته است.
حکیم زاده افزود: متعاقب این پژوهش در تابستان امسال یک برنامه‌ «جبران و تثبیت یادگیری» در ۱۴ جلسه‌ آموزشی برای تمام دانش‌آموزانی که در درس‌های ریاضی و فارسی دوره‌ اول و فارسی، ریاضی و علوم در دوره دوم، نتایج قابل قبول و نیازمند تلاش کسب کرده بودند؛ برگزار شد.
وی ادامه داد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای‌ با بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان امضاء شد که بر اساس آن، از ظرفیت دانشجومعلمان برای آموزش، جبران و تثبیت یادگیری استفاده شد.
به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مرحله دوم طرح «جبران و تثبیت یادگیری» نیز از پایان نوبت اول امسال آغاز و تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
حکیم زاده همچنین نسبت به وضعیت یادگیری دانش‌آموزان در مناطق شهری کمتربرخوردار ابراز نگرانی کرد و افزود: با همت و تلاش همکاران ما آموزش‌ها در مناطق روستایی و عشایری هم سال گذشته و هم امسال به شکل حضوری جریان یافته است اما در حاشیه‌ شهرها و مناطق پرجمعیت به دلیل آنکه خانواده از سطح سواد مناسبی برخوردار نیست و کودک از حمایت مؤثر والدین محروم است، در شکل مجازی آموزش با مشکلات یادگیری بیشتری مواجه شده و بیش از سایر دانش‌آموزان متضرر می‌شوند.