kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

حمله سایبری به نشریات اسرائیلی با پیام: «به شما نزدیکیم»

وبسایت نشریه جروزالم پست و اکانت توئیتری روزنامه معاریو در سالگرد شهادت سردار سلیمانی هک شد و تصویر حمله به تاسیسات دیمونا روی آنها قرار گرفت.

 

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، رسانه‌های اسرائیلی «معاریو» و «جورزالم پست» هدف حمله سایبری قرار گرفته و صفحه اول اورشلیم پست نیز غیرقابل دسترس شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، گزارش‌های مربوط به این هک درست بعد از نیمه‌شب دوشنبه به صورت آنلاین منتشر شد. در همین ارتباط، پست‌های رسانه‌های اجتماعی معاریو از جمله در توئیتر در ابتدا شامل تصاویر انفجار و پست سوم شامل تصاویری از شهید سلیمانی و شهید المهندس شد.
تصویر انفجار نیز به نظر می‌رسد که بخشی از تصاویر حمله ایران به تأسیسات هسته‌ای دیمونا اسرائیل باشد که هفته گذشته به صورت آزمایشی باز‌سازی شد.
در کنار تصاویر نیز جملاتی وجود دارد که در آن گفته شده: «به شما در جایی که فکرش را نمی‌کنید، نزدیک هستیم.»
در صفحات توئیتری نشریه «جروزالم پست» و همچنین صفحه اول وب سایت این نشریه صهیونیستی نیز همین تصاویر از سوی هکرها نمایش داده می‌شود.
تا کنون مسئولان معاریو به این حمله سایبری واکنشی نشان نداده‌اند، اما جروزالم پست در توئیتر اعلام کرد: «ما از هک وب سایت خود در کنار تهدید مستقیم اسرائیل آگاه هستیم. ما در تلاش هستیم تا مشکل را حل کنیم و از خوانندگان برای صبر و درک تشکر می‌کنیم.»
با این حال عامل یا عاملان این هک سایبری شناسایی نشده‌اند.
از زمان این حمله سایبری، صفحه اول اورشلیم پست نیز غیرقابل دسترس شده است و توئیت‌ها از حساب کاربری معاریو حذف شده‌اند.همچنین در ساعات اولیه بامداد امروز همزمان با فرارسیدن دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی، اکانت توئیتری نشریه صهیونیستی معاریو نیز هدف حمله سایبری قرار گرفت.
در اکانت توئیتری این روزنامه و همچنین در صفحه اصلی وبسایت روزنامه جروزالم پست تصویری از مشت گره کرده سردار سلیمانی بر فراز تاسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب سرزمین‌های اشغالی منتشر شده که برروی آن به زبان انگلیسی و عبری نوشته شده: ما به شما نزدیک هستیم در جایی که تصورش را هم نمی‌کنید.
لازم به ذکر است که در آخرین دقایق تنظیم این خبر، خبری دیگر از هک شدن سامانه‌های تلفن همراه صهیونیست‌ها نیز منتشر شد. گروهی از هکرهای ناشناس با نفوذ در سامانه‌های تلفن همراه اپراتورهای رژیم صهیونیستی جمله معروف حاج قاسم که گفت «آنجایی که فکر نمی‌کنید، آنجا حضور داریم» را ارسال کردند. لازم به ذکر است که یکی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی اسکرین شاتی از صفحه گوشی خود را که پیام هکرها در آن دیده می‌شود در توئیترش منتشر کرد.
دو سال پیش در چنین روزی آمریکا با همدستی رژیم صهیونیستی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده سابق نیروی قدس و فرمانده نیرو‌های مردمی الحشدالشعبی را در حوالی فرودگاه بغداد در یک حمله پهپادی به شهادت رساندند.
طی ماه‌های اخیر مراکز سایبری رژیم صهیونیستی شاهد حملات مداوم بوده و بسیاری از اطلاعات حساس و مهم این رژیم لو رفته است. گروه هکری «عصای موسی» در سال گذشته میلادی از جمله تشکیلات منسجمی بود که به زیرساخت‌‎های سایبری اسرائیل ضربات مهلکی را وارد کرد، افشای لیست اطلاعات شخصی صد‌ها نظامی این رژیم از جمله اسامی، تحصیلات و موقعیت سربازان و انتشار فایل تصاویر ۳ بعدی از تمام مناطق اشغالی که با دقت ۵ سانتی متر گرفته شده، از نتایج تداوم سایه تهدید علیه فضای مجازی رژیم اشغالگر است.
اهمیت این موضوع به این سبب است که فضای مجازی عرصه‌ای است که شکل‌گیری و مدیریت آن در اختیار آمریکایی‌ها است و صهیونیست‌ها نیز در این عرصه سرمایه‌گذاری فراوانی کرده‌اند. حال اینکه این فضا در کنار آنکه بستر‌های فراوانی برای نیل به اهداف شوم نظام سلطه دارد اما در عین حال به یک نقطه آسیب‌پذیری برای آنها نیز تبدیل شده است.