kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
طی جنگ‌های اخیر صورت گرفته است

استعفای 10 هزار نظامی ارتش انگلیس به‌دلیل افسردگی

رسانه‌های انگلیسی نوشته‌اند، طی ۲۰ سال گذشته و پس از جنگ‌های عراق و افغانستان ۱۰ هزار نیروی ارتش انگلیس دچار بیماری روحی و روانی شده و استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس روز یکشنبه طی گزارشی نوشته 10 هزار سرباز ارتش این کشور در بیست سال گذشته و در نتیجه حضور در جنگ عراق و افغانستان به دلایل ابتلا به مشکلات روحی و روانی از ارتش جدا شده‌اند. طبق این گزارش فقط ۵۰۰ نیروی ارتش در سال گذشته پس از تشخیص ابتلای آنها به اضطراب، افسردگی و دیگر امراض روحی و روانی استعفا داده‌اند.
«کلینتون لانجستون»، از کشیش‌های رده بالای ارتش انگلیس، در این باره به دیلی‌میل گفته عوارض روحی و روانی در نتیجه جنگ عراق، پس از بازگشت برای سال‌ها باقی می‌ماند. به گزارش فارس، او سپس به تجربه خود اشاره کرده و می‌گوید «از ترس کشته شدن، بیمار شده بودم و در سال ۲۰۰۴ نامه‌هایی به همسر و فرزندانم نوشته و ذکر کردم که این نامه‌ها پس از مرگم باز شوند.»
«دیلی میل» در ادامه این طور نوشته که ارتش انگلیس در تلاش برای حل این مشکل ۲۲۰ میلیون پوند بودجه در نظر گرفته است تا به طور ۲۴ ساعته خدمات مشاوره‌ای برای سربازان صورت گیرد. اما روزنامه «سان» سال گذشته گزارشی دیگر داده و نوشته بود که در حال حاضر ۴۳ هزار نیروی ارتش انگلیس قرص ضد اضطراب و ضد افسردگی و قرص خواب مصرف می‌کنند. این رقم طی سال‌های گذشته به طور فزاینده افزایش یافته است.
باید این مشکلات را به فهرست دیگر مشکلات و مصائب این ارتش افزود. بنا به گزارش پارلمان انگلیس ارتش در «محافظت از سربازان زن» هم ناموفق عمل کرده و تقریبا دو سوم آنها مورد «آزار و اذیت جنسی و تبعیض» قرار گرفته‌اند؛ دو سوم زنان در ارتش انگلیس مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.
تونی بلر جنایتکار جنگی است
اعطای نشانه شوالیه به «تونی بلر»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، که به جنگ‌افروزی در عراق معروف است، باعث خشم فعالان حقوق بشری انگلیس و عراق شده است. بسیاری از مردم انگلیس معتقدند او به‌جای دریافت نشان شوالیه باید به‌خاطر حمله نظامی و اشغال عراق در دادگاه بین‌المللی لاهه محاکمه می‌شود نه اینکه نشان شوالیه دریافت کند. اسپوتنیک نوشته، بیش از 100 هزار انگلیسی طی طوماری، خواستار پس گرفتن این نشان از تونی بلر و محاکمه او شده‌اند.