kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۵۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
تغییرات احتمالی در فدراسیون وزنه برداری

رضازاده یا انوشیروانی جانشین علی مرادی می‌شوند؟!

با توجه به بازنشسته شدن علی مرادی فدراسیون وزنه برداری دستخوش برخی تغییرات خواهد شد، از رضازاده یا انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری یاد می‌شود.

علی مرادی، رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری در سال ۹۸ برای دومین دوره متوالی به عنوان رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری منصوب شده بود اکنون بحث کنار رفتن او پیش از پایان دوره چهار ساله ریاستش مطرح شده است. خبرگزاری ایسنا با انتشار این خبر مدعی شد که در یکی، دو روز آینده حکم بازنشستگی علی مرادی از سوی وزیر ورزش و جوانان به او ابلاغ می‌شود و سرپرست فدراسیون هم تعیین خواهد شد.
علی مرادی ۳۳ سال سابقه کار دارد و گفته می‌شود فعالیت مجدد او توسط وزیر ورزش تمدید نخواهد شد. پیش از این هم در زمان مسعود سلطانی‌فر بحث بازنشستگی علی مرادی مطرح شده بود که این اتفاق رخ نداد. از حسین رضازاده و سجاد انوشیروانی به عنوان گزینه‌های سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری نام برده می‌شود. پس از انتشار این خبر در فضای رسانه‌ای‌، خبرگزاری فارس به دفاع از عملکرد علی مرادی پرداخت و نوشت: «وزنه برداری کشورمان با توجه به ظهور پدیده‌های جدید و استعدادهایی که خودشان را در مسابقات جهانی اخیر نشان دادند، آینده خوبی را پیش رو دارد و با این شرایط می‌توان به بازی‌های آسیایی سال آینده و المپیک بعدی امید زیادی داشت.
با وجود مشکلات مالی زیادی که در راه اعزام وزنه برداران به تاشکند ازبکستان وجود داشت، تیم مردان در مسابقات جهانی توانست عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند و بانوان نیز رکوردهای خوبی را به ثبت رساندند. در حال حاضر حاشیه سازان در این ورزش از گود خارج شده و نسل جدید می‌تواند وزنه برداری را متحول کند.
فدراسیون این روزها بدون حاشیه به کار خود ادامه می‌دهد، اما در این بین شنیده شده وزیر ورزش قصد دارد علی مرادی رئیس‌کنونی را بازنشسته اعلام کند و تغییراتی در این فدراسیون که در مسیر موفق قرار دارد، ایجاد کند. در این راستا، احتمال انتخاب سرپرست برای فدراسیون وجود دارد و یکی از این گزینه‌ها، حسین رضازاده است. او چند سال قبل ریاست فدراسیون را برعهده داشت، اما انواع و اقسام حواشی در دوره مدیریت او رخ داد و وزنه برداری کشور دچار رکود و سقوط بزرگی شد که تبعات جبران ناپذیری نیز داشت.
فدراسیون وزنه برداری زمان رضازاده دچار بحران زیادی شد و از سوی دیگر سونامی دوپینگ هم پدید آمد و ورزشکاران زیادی تستشان مثبت شد که یک آبروریزی برای این رشته محسوب می‌شد. حالا با این شرایط به نظر می‌رسد مسئولان وزارت ورزش باید با دقت بیشتری مسائل را رصد کنند و اگر قرار است فردی انتخاب شود، مورد قبول جامعه وزنه برداری باشد و چنین امتحان پس داده‌هایی بر مسند ننشینند.»
انتقادات صورت گرفته از رضازاده در شرایطی است که در زمان مدیریت وی وزنه برداری ایران بهترین نتایج تاریخ خود را در بازی‌های المپیک 2012 به‌دست آورد.
با تمام این تفاصیل باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که آیا تغییرات در فدراسیون وزنه برداری رخ می‌دهد یا علی مرادی همچنان به فعالیتش در این رشته ورزشی ادامه می‌دهد؟!