kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳
سعید جلیلی:

نگرانی امروز دشمن از خنثی شدن تحریم‌هاست

عضو شورای عالی امنیت ملی می‌گوید، آمریکا و اروپایی‌ها نگران این هستند که همانند زمانی که دیگر ابزار نظامی آنها نتوانست به کارشان بیاید، ابزار اقتصادی و تحریم‌هایشان نیز دیگر نتواند اهدافشان را تامین کند.

 

سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت حماسه مردمی نهم دی‌ماه سال 88 در شهر مشهد برگزار شد، گفت: دفاع از نظام شعاری نیست؛ بلکه باید به شکل واقعی و مستمر مراقبت کرد که در اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی اخلال و انحراف پیش نیاید.
جلیلی با اشاره به جنگ اقتصادی در دهه‌های اخیر و تحریم‌های مختلف با هدف «فشار حداکثری»، اظهار داشت: مقامات رسمی آمریکا می‌گفتند ایران چهل سالگی خود انقلاب اسلامی خود را نخواهد دید؛ این ادعاها را بر مبنای محاسباتی اعلام می‌کردند و امروز می‌بینند که محاسباتشان غلط بوده است.
وی همچنین با اشاره به تعیین ضرب‌الاجل از سوی سه کشور اروپایی در مذاکرات اخیر هسته‌ای، گفت: مدام اعلام می‌کنند که زمان برای توافق در حال از دست رفتن است؛ سؤال این است که وقتی سه سال پیش یکطرفه از آن توافق خارج شدند و سه کشور اروپایی نیز بدون محکوم کردن این اتفاق با آمریکا همراهی کردند، چرا آن موقع به فکر این نبودند که زمان در حال از دست رفتن است؟
عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: تعیین این ضرب‌الاجل‌ها بدان معناست که عقربه تاثیرگذاری فشار اقتصادی از سوی دشمن، کند و بلکه متوقف شده است؛ چرا که تابحال هرچه می‌توانستند علیه ملت ایران بکار بستند و سیاست فشارحداکثری نتوانست اهداف نامشروع‌شان را تامین کند. نگرانی امروز دشمن از خنثی شدن تحریم­هاست
جلیلی اظهار داشت: آنها نگران این هستند که همانند زمانی‌ که دیگر ابزار نظامی آنها نتوانست به کارشان بیاید، ابزار اقتصادی و تحریم‌هایشان نیز دیگر نتواند اهدافشان را تامین کند. اهرم‌های مختلفی را به کار بردند تا دیگر جوانان دهه شصت تکرار نشوند اما حالا می‌بیند که در دهه نود، نقشه‌های شوم او در منطقه به واسطه جوانان این کشور برآب شده است.
وی در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد سیاست خارجی کشور در گره‌نزدن نتایج مذاکرات هسته‌ای به اقتصاد، گفت: دشمن می‌بیند که وقتی در سال جاری، صادرات کشور ما نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، ضرب‌الاجل تعیین می‌کند تا ایران را تحت فشار برای دادن امتیاز قرار دهد؛ اینجاست که وقتی به پشت خیمه دشمن می‌رسید باید مراقب تزویر او باشید.