kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* حماسه 9 دی سال 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که مردم در سراسر کشور علیه فتنه‌گران به میدان آمدند و نقشه مهندسی شده 15 ساله دشمن را برهم زدند و نظام را بیمه کردند. بدون تردید دست قدرت‌الهی و روح حسین‌بن‌علی(ع) در خلق این حماسه باشکوه در کار بوده است.
9532---0919
* هیچ انسان عاقلی نمی‌پذیرد که در مدت کوتاه دولت سیزدهم بتواند خرابی‌ها و تنبلی‌های یک‌جانشینان دولت قبل را جبران کند ولی انصافا برخی از کارهای دولت جدید در این مدت کوتاه کمتر از 4 ماه مایه مباهات و افتخار است از جمله راحت شدن خیال نظام و رهبری از حفظ سلامت مردم با تامین و تزریق واکسن در حالی که ترک فعل عده‌ای خودخواه و ترسو، آمار تلفات را تا بالای 700 نفر رسانده بود. به همت دولت سیزدهم و تلاش قهرمانان کادر درمان و بزرگ‌منشی مردم به کمتر از 50 نفر رسیده است. ان‌شاءا... با مراعات مردم و اهتمام دولت در شرایط جهش جدید «امیکرون» هم سربلند بیرون بیاییم.
قاری
* گرفتن تمرکز از دولت، مردم و سایر مسئولین و مشغول کردن آنها به حواشی به جای رسیدگی به وظایف و مسئولیت‌ها خواست قطعی دشمنان و بدخواهان‌ است که همه به‌ویژه مسئولین مراقب باشند در دام دشمنان نیفتند.
میناوند
* ملت به‌ویژه رزمندگان 8 سال دفاع مقدس فراموش نکرده‌اند که زمانی برای تهیه سیم خاردار می‌بایست به شرق و غرب التماس کنیم ولی امروز به برکت خون شهدا به موشک‌ها و پهپادهای نقطه‌زن ساخت متخصصان داخلی رسیده‌ایم که موجب مباهات و افتخارمان است. ان‌شاءا... به زودی در اقتصادمان هم به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم این‌گونه به آن افتخار کنیم.
8467---0993
* تیم اقتصادی دولت که طرح‌های عدالت‌محور را در دستور کار دارند با توجه به اینکه دغدغه اصلی مردم مشکلات معیشتی است، در افکار عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدخواهان در فضای مجازی القای تشتت می‌کنند. امید است تمام اعضای این تیم چنان هماهنگ و هم‌افزا عمل کنند که خناسان رسوا شوند.
سیدطبایی
* چند روز قبل متخصصان ایرانی از یک داروی جدید ترکیبی به نام «گلوتزیو» رونمایی کردند که در کنترل قند خون بسیار موثر است و می‌تواند عوارض جانبی بیماری دیابت را کاهش دهد. می‌خواهم بگویم می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم فقط کافی است که اراده بکنیم و بخواهیم.
رسول‌زاده
* از دستگاه قضایی درخواست می‌شود با تولید‌کنندگانی که قیمت تخم‌‌مرغ را به‌طور غیرقانونی افزایش داده‌اند و نرخ مصوب دولت را رعایت نمی‌کنند برخورد نماید.
سروری
* دلالان ارز 4200 تومانی که از سکونت در منطقه جنوب شهر به لواسان رسیده‌اند نمی‌گذارند این ارز حذف شود در حالی که اگر دولت آن را حذف و یارانه آن را به مردم دهد بسیار باصرفه‌تر خواهد بود.
ملکی ‌مقدم کارشناس اقتصادی دارایی
* در کشور هلند که فعال‌ترین فمینیست‌های دنیا در آن کشور فعالیت می‌کنند به مادرها به خاطر به دنیا آوردن بچه و بزرگ کردن آن ماهیانه حقوق پرداخت می‌کنند. ولی در اینجا یک عده غربگرای تهی‌ مغز در ایران می‌گویند بچه به دنیا آوردن ظلم به زنان است!
دهباشی
* در طرح نسخه‌های الکترونیکی در صورت همکاری کادر درمان و داروخانه‌ها مشکلات به وجود نخواهد آمد و با این طرح، دستکاری در نسخه‌ها، خطا در قرائت نام داروها و استفاده از حق بیمه‌های دیگران هم ناممکن می‌شود.
9239---0922
* با گذشت چند روز پس از اقدام زننده مهدوی‌کیا در پوشیدن لباسی که پرچم جعلی اسرائیل بر آن نقش بسته بود و نیز بازی در تیمی که سرمربی آن یک صهیونیست بود انتظار می‌رفت این فوتبالیست سابق کشور از اقدام خود عذرخواهی کند ولی در یک حرکت سخیف دیگر با انتشار پستی طعنه‌آمیز در فضای مجازی منتقدان خود را به دورویی متهم کرد! ما هم خطاب به مسئولین ورزش کشور تکرار می‌کنیم از توپ جمع‌کن تیم دشمن انتظاری نیست. وزارت ورزش و مسئولین آن چه می‌کنند؟
داورزنی
* در اخبار آمده بود قربانیان طوفان کنتاکی آمریکا هنوز چشم‌انتظار رسیدگی‌های دولت بایدن هستند و برای گرم کردن خود در سرمای شدید هوا تکه‌های چوب خانه‌های خود را می‌سوزانند. خطاب من به اصلاح‌طلبان دنباله‌رو غرب است چرا ابرقدرتی‌ آمریکا دیده نمی‌شود؟
صفائیان
* 20 نفر از اعضای گروهک نفاق رجوی بر اثر کرونا به درک واصل شدند. سرکرده گروهک (مریم رجوی) چنان بی‌تفاوت نسبت به مرگ و میر اعضا بر اثر کروناست که گویا با حربه کرونا مشغول تسویه حساب درون سازمانی است!
3751---0993
* در اخبار 5 دی به مناسبت زلزله بم آمده بود که بعد از 18 سال از زلزله بم هنوز بیش از سه هزار کوچه بدون آسفالت باقی مانده است! مشکل اساسی بودجه‌ای است که صرف دکور استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات کل شده است که مانع توجه به طرح‌های اولویت‌دار بوده است. این ورق باید برگردد.
نیک‌نام
* از شهردار جهادی تهران درخواست می‌شود مهلت برای شهرداران مناطق 22گانه تعیین کنند که چاله چوله‌های سطح شهر تهران را که زیبنده پایتخت نیست ترمیم کنند.
طاهرعلی و محمدی و مشایخی
* از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود در افزایش حقوق‌های سال آینده میزان دریافتی حداقل‌بگیران بازنشسته تامین اجتماعی را بیش از سایر سطوح مدنظر قرار دهند تا به ایده عدالت اجتماعی و رفع تبعیض‌های ناروا نزدیک‌تر
شویم.
جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی
* مغازه‌ای در خیابان خیام دارم که هر ساله مالیات آن زیر صد میلیون تومان می‌آمد. امسال و در این اوضاع تورم و گرانی، کرونا و... ممیز محترم 900 میلیون تومان مالیات برایم در نظر گرفته‌اند. به ایشان عرض می‌کنم شما جای من مغازه‌دار باش و 600 میلیون تومان برای خودت در یک سال بردار و 300 میلیون به من بده؟! یک مغازه معمولی 20 متری خواربارفروشی در سال مگر چقدر درآمد دارد که باید 900 میلیون مالیات بپردازد؟!
5233---0919
* مکنزی نام رئیس تروریست‌های آمریکا در منطقه معروف سنتکام است. رسانه ملی نباید اجازه تبلیغ نوعی تن ماهی به این نام را می‌داد!
2679---0935
* امیدواریم با وعده دولت جدید مبنی بر اصلاح شرکت‌های خصوصی حقوق ضایع شده چندین ساله جامعه کارگری و کارمندی تحت پوشش شرکت‌های پیمانکاری احیا شود و امکان تعرض به مزایای این قشر به صفر برسد.
6263---0938
* پیشنهاد می‌شود کمیته امداد امام خمینی در مراکز تزریق واکسن در سراسر کشور صندوق‌های سیار صدقات راه‌اندازی کند و از این فرصت برای کمک به خانواده‌های محروم و مستحق استفاده بشود.
0220---0935
«پاسخ روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران»
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه وزین کیهان به تاریخ 1400/09/24 در خصوص لزوم توجه به آسفالت میدان مرکزی میوه و تره‌بار به آگاهی می‌رساند:
1- طبق برنامه مدون و زمان‌بندی شده، هر سال در دو نوبت اقدام به لکه‌گیری و ترمیم آسفالت میدان مرکزی میوه و تره‌بار می‌شود اما بنا به دلایلی نظیر حجم بسیار بالای تردد خودروهای سنگین و سبک به صورت شبانه‌روزی و تولید مقادیر زیادی شیرابه زباله در این میدان، روکش آسفالت این مجموعه مجددا دچار آسیب و تخریب می‌شود.
2- با این وجود،‌ توجه این شهروند عزیز به مسائل میدان مرکزی میوه و تره‌بار، نشان‌دهنده دل‌مشغولی و مسئولیت‌شناسی ایشان نسبت به موضوعات شهری و میدان مذکور است که سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، به آن ارج گذاشته و ضمن قدردانی از ایشان تلاش می‌کنیم تا با تسریع در اقدامات خود رضایت‌مندی شهروندان محترم را فراهم آوریم.