kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۳۰۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
سکوت وزارت ورزش و عدم اطلاع‌رسانی درباره تأیید صلاحیت‌ها

ابهام در گزینش 10 رئیس‌ فدراسیون ورزشی ردپای اتفاقات اخیر در انتخابات کمیته ملی المپیک است؟!

بررسی وضعیت پیرامون انتخابات ۱۰ فدراسیون ورزشی حاکی از احتمال بالای تعویق انتخابات این فدراسیون‌ها بوده که در نهایت ممکن است به تعویق انتخابات کمیته ملی المپیک نیز منجر شود.

 

سرویس ورزشی-

بر اساس بند سوم ماده ۱۲ دستورالعمل شرایط اختصاصی نامزدهای دارای وثاقت و امانت، نحوه ثبت‌نام و رای‌گیری برای داوطلبان پست‌های هیات رئیسه فدراسیون‌های ورزشی تحت عنوان اعضاء مجمع و شرکت در مجمع عمومی «دبیر مجمع باید ۲۰ روز قبل از تاریخ مجمع عمومی اعضاء را به مجمع دعوت کند». حال سؤال اینجاست که آیا دعوت‌نامه‌های مربوط به اعضای مجمع ۱۰ فدراسیون ورزشی که طبق اعلام قرار است از تاریخ ۱۱ تا ۲۲ دی ماه سال جاری برگزار شود، ارسال شده
است؟
نکته بسیار مهم و قابل تامل دیگر در رابطه با تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ۱۰ فدراسیون ورزشی شامل فدراسیون‌های ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان، کوهنوردی، ورزش دانش‌آموزی، کبدی، تکواندو، بوکس، بسکتبال، شنا، تیراندازی و اسکیت است و مشخص نیست به چه علت اطلاع‌رسانی رسمی در رابطه با موضوع تایید صلاحیت نامزدهای ریاست صورت نگرفته و آیا اساسا تایید صلاحیت‌ها مشخص شده یا خیر؟ و اگر پاسخ منفی است چه زمانی برای انتخابات‌ فدراسیون‌ها تعیین شده است؟
بر اساس روند و رویه متداول، اگر سه هفته کاری از زمان ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی بگذرد و دستگاه‌های نظارتی در طول این مدت پاسخ رسمی ندهند، دستگاه‌ اجرایی مربوطه می‌تواند فرایند را به منزله تایید صلاحیت تلقی کند.حال سؤال اینجاست که آیا واقعا بنا بر تعویق انتخابات فدراسیون‌های ورزشی است و به چه علت چنین رویه‌ای در دستور کار قرار گرفته است؟ پشت پرده ورزش چه اتفاقی در حال وقوع است که چنین تصمیماتی در حال شکل‌گیری است؟
احتمال تعویق انتخابات نابینایان و کم‌بینایان
کاوه عزیزی دبیر مجمع فدراسیون نابینایان و کم بینایان دیروز در گفت‌و‌گویی با ایسنا اظهار داشت: با وجود اینکه تمام مقدمات لازم برای برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون نابینایان و کم بینایان انجام شده و یک هفته پیش دعوتنامه‌ها برای حضور هیات‌های استانی و نمایندگان ارگان‌های مختلف در مجمع انتخابات ارسال شده است، اما متاسفانه هیچ خبری از برگزاری انتخابات در روز شنبه
۱۱ دی نیست.
وی گفت: طی تماسی که امروز با وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری انتخابات در ۱۱ دی داشتم به من گفتند فعلا صبر کنید و به شما اطلاع می‌دهیم.
دبیر مجمع فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه چند روز دیگر تا برگزاری انتخابات زمان باقی مانده است تا امروز هنوز صلاحیت محمدرضا مظلومی رئیس‌پیشین فدراسیون نابینایان و کم بینایان، عباس
صادق‌زاده رئیس‌هیات نابینایان و کم بینایان استان کرمان و روزبه زورقی رئیس‌هیات نابینایان و کم بینایان استان البرز
۳ کاندیدای احراز پست ریاست این فدراسیون برای شرکت در مجمع انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار نگرفته و فدراسیون همچنان در انتظار دریافت ابلاغیه از سوی وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات است.
عزیزی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد انتخابات این فدراسیون به تعویق بیفتد، خاطرنشان کرد: تا جایی که شنیدم احتمال به تعویق افتادن انتخابات بدون هیچ دلیلی وجود دارد، به هر صورت در بلاتکلیفی هستیم که آیا انتخابات در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد یا خیر؟
تعویق انتخابات فدراسیون اسکیت
رامین عتیقه‌چی دبیر فدراسیون اسکیت هم دیروز در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: هنوز تایید صلاحیت‌ها به طور رسمی مشخص نشده است. شفاهی اعلام شده اما هنوز کتبی به ما چیزی اعلام نشده است.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه زمان برگزاری انتخابات ۲۲ دی اعلام شده آیا نباید تاکنون تایید صلاحیت‌ها اعلام می‌شد گفت: باید اعلام بشود اما هنوز نشده است. ما دعوت‌نامه انتخابات را نیز برای ۲۲ دی زده‌ایم و همه کارها را سر موقع انجام داده‌ایم. امیدواریم که دوستان سریع‌تر مشخص کنند.
دبیر فدراسیون اسکیت در پاسخ به این سؤال که آیا امکان تعویق انتخابات این فدراسیون وجود دارد گفت: بعید می‌دانم برای چند روز اختلاف، انتخابات انجام نشود. بهتر است که این اتفاق نیفتد. تا همین حالا هم ۶ ماه است که ما درگیر ثبت‌نام‌ها، اساس‌نامه، کمیسیون‌ها، انتخابات نفرات مجمع و موضوعات انتخابات هستیم.
عتیقه‌چی در پایان گفت: به صلاح نیست که انتخابات به تعویق بیفتد. یعنی امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چون اگر باز قرار باشد این فرآیند مجددا تکرار شود انرژی زیادی از مجموعه می‌گیرد و به ورزش کشور آسیب می‌زند.
وزیر می‌خواهد در انتخابات شرکت کند؟
تمامی این مسائل در حالی رخ داده که بر اساس اعلام برخی خبرگزاری‌ها شائبه‌های مختلفی در مورد تعویق انتخابات‌ فدراسیون‌های ورزشی و احتمال حضور وزیر ورزش و جوانان در انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح می‌شود و این مسائل همانند یک زنجیر به هم متصل هستند و از سوی هیچ مرجع رسمی در تایید و تکذیب این موارد نقل قولی مطرح نمی‌شود.