kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۹۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 


ما می‌توانیم
امیرمحمد: «با ساخت واکسن تب برفکی در نظر آباد(کرج)، ایران از واردات این واکسن بی‌نیاز شد. ممانعت از خروج سالیانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور دستاورد بزرگی بود که به همت محققان ایرانی به بار نشست.»
یک مزیت مهم قوی شدن از داخل
فواد ایزدی: «سلاح‌های نیروهای نظامی ایران ساخت داخل هستند و ایران برای دفاع از خود نیازی به قدرت‌های خارجی ندارد. این توانمندی به رهبران ایران اجازه می‌دهد با استقلال کامل در حوزه سیاست خارجی تصمیم بگیرند و عمل کنند.»
چرا جای این نقشه‌ها در BBC و VOA خالی است؟!

ایمانی با انتشار این تصاویر نوشت: «انگلیس برای چندمین روز پیاپی، رکورد ابتلای کرونا را شکسته و بیش از ۱۲۲ هزار مورد جدید را ثبت کرده است... ابتلا به کرونا در آلمان هم رکورد شکسته و در حوالی ۶۹هزار مبتلا و ۵۲۷ فوتی در شبانه‌روز سیر می‌کند... شرایط در آمریکا به مراتب وخیم‌تر است. طی هفته‌های اخیر، به طور متوسط ۱۵۰۰ نفر در روز در اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند...لابد می‌پرسید بی‌بی سی فارسی، یا رسانه‌هایی مثل ایران اینترنشنال، منوتو، صدای آمریکا و رادیو فردا چه کار می‌کنند و چرا هیچ گزارشی از این اوضاع وخیم منتشر نمی‌کنند؟! اتفاقا فعال هم هستند. اما دیگر سیاه‌نمایی نمی‌کنند. به جایش تصاویر جشن کریسمس را منتشر می‌کنند؛ یا مثلا بی‌بی سی فارسی بررسی می‌کند اسکروج واقعی که بود؟! در بقیه این شبکه‌ها هم اثری از تاخت و تاز کرونا در غرب نیست. آنها نه آبی شدن نقشه کرونا در ایران را بازتاب می‌دهند؛ و نه قرمز و سیاه شدن نقشه در آمریکا و اروپا را.»
آمریکا گورستان کرونا و سکوت بوقچی‌ها
‏رضا زبیب با اشاره به تلفات سنگین آمریکا بر اثر کرونا در روزهای گذشته نوشت: «فکر کنید یکسال بعد از عرضه واکسن، خدای ناکرده وضع ایران اینطور می‌بود. بوق‌های تبلیغاتی غربی و فارسی زبان چه معرکه‌ای میگرفتند!؟ و اکنون که حتی مبتلایان روزانه ما با زحمت کادر پزشکی تقریبا نصف این رقم بوده، چه سکوت مرگباری دارند.»