kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
مجري طرح‌هاي زيربنايي استان اصفهان:

قطار سريع‌السير اصفهان- تهران با هواپيما رقابت خواهد کرد

 

اصفهان – خبرنگار كيهان:
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه با احداث طرح توسعه خط دو قطار شهری اصفهان و رسیدن به دانشگاه آزاد اسلامی، قطار سریع‌السیر با قطار شهری اصفهان به هم می‌رسد، گفت: از مزایای این خط می‌توان به سازگاری با محیط زیست و سرعت بیشتر که با هواپیما رقابت می‌کند اشاره کرد.
علیرضا صلواتی در سومین نشست تخصصی حمل‌ونقل با اشاره به شبکه قطارهای سریع‌السیر کشور، اظهار کرد: قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان اولین شبکه ریلی سریع‌السیر کشور و بعد از آن قطارهای تهران- مشهد، تهران- تبریز، اصفهان- شیراز و سپس شیراز- بوشهر است و به این نحو شبکه ریلی پرسرعت در کشور تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه قطار سریع السیر اصفهان- تهران، از شمال اصفهان به سمت ایستگاه راه‌آهن و سپس به سمت شیراز می‌رود، افزود: شبکه یکپارچه حمل‌ونقل اصفهان شامل دو خط مترو، سه خط تراموا، ۱۲ خط اتوبوس بی‌آرتی و حدود ۱۰۰ خط اتوبوسرانی است که با راه‌اندازی شبکه ریلی مسافران در کمتر از ۵ دقیقه به این شبکه حمل‌ونقل می‌رسند.
وی ادامه داد: طی چهل سال گذشته بیشتر منطقه غربی کشور به لحاظ راه و راه‌آهن توسعه داشته و کمتر به منطقه شرقی توجه شده است، در صورتی که با وجود تحریم‌ها تنها راه اتصال به آب‌های آزاد از دریای عمان و بندر چابهار است.
صلواتی اظهار داشت: کل محور 410 کیلومتر است و قطار با سرعت 300 کیلومتر مسیر اصفهان- تهران را بین ۹۰ تا ۱۰۰ دقیقه طی می‌کند.
صلواتی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت بودجه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران از محل فاینانس و نه از بودجه عمومی کشور تأمین می‌شود.