kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

مهدی فقیه: در آثار دفاع مقدس فی‌سبیل‌الله بازی کردم(اخبار ادبی و هنری)

یک بازیگر پیشکسوت گفت: ما به عشق جبهه و دفاع مقدس در آثار دفاع مقدسی حضور پیدا می‌کردیم.

مهدی فقیه بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، درباره کم‌کاری خود در سینما به مهر گفت: کار درخوری در این سال‌ها نبوده است و شخصاً هم پیشنهادهایی را برای کار قبول می‌کنم که در شأن مردم باشد. بیشترین حضور من در سینما مربوط به کارهای دفاع مقدسی بود که متأسفانه جریانش سمت و سوی متفاوتی در سال‌های اخیر پیدا کرده است. ما این سر و شکل جدید را نمی‌توانیم بپذیریم.
وی افزود: شما خودتان آثاری مانند «هور در آتش» و یا «لیلی با من است» را با کارهای دفاع مقدسی سال‌های اخیر مقایسه کنید. معنویتی را که آن آثار داشتند، کارهای جدید از دست داده‌اند. ما اساساًً نمی‌گوییم «جنگ» و می‌گوییم «دفاع مقدس». ما در این سال‌ها برای این «دفاع مقدس» چه کرده‌ایم؟
فقیه درباره دلیل تغییر رویکرد در جریان سینمای دفاع مقدس هم گفت: آن‌گونه که باید از این حوزه حمایت نمی‌شود. ما هم زمانی به‌صورت فی‌سبیل‌الله در اکثر این آثار ایفای نقش می‌کردیم. حقوقی هم به آن صورت نمی‌دادند اما ما به عشق جبهه و دفاع مقدس در آثار حضور پیدا می‌کردیم.
این بازیگر سینمای دفاع مقدس افزود: باید در این حوزه فعالیت‌های بیشتری صورت بگیرد و بحمدالله آقای خزاعی که به تازگی عهده‌دار مسئولیت سینما شده‌اند، خودشان از افراد دست به کار در این حوزه بوده‌اند. امیدوارم تدبیر خوبی در این زمینه اندیشیده شود تا کارهای دفاع مقدس معنوی بیشتر در سینما تولید شود.