kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
داود منظور:

تعامل ادارات مالیاتی با بخش‌های تولیدی باید بیشتر شود

 

رئیس ‌سازمان امور مالیاتی خواستار افزایش تعامل ادارات مالیاتی با بخش‌های تولیدی شد.
داود منظور در نشست پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید گفت: به طور قطع زمانی می‌توانیم از توان شرکت‌ها و تولیدکنندگان استفاده کنیم و درآمد مالیاتی داشته باشیم که تولیدکنندگان توان تولید ثروت را داشته باشند بنابراین باید تنگنا‌های سخت بخش خصوصی و تولیدکنندگان را برطرف ‌سازیم.
وی افزود: شرایط حاکی از آن است که در تعامل با بخش تولید مقداری فاصله داریم و ادارات مالیاتی باید تعامل بیشتری با بخش تولید داشته باشند. درست است که دولت باید وصول مالیات داشته باشد اما اصرار ما این است که قوانین نه براساس برداشت شخصی بلکه آنچه در قانون به صراحت آمده به اجرا برسد.
منظور گفت: در این مدت که تصدی سازمان امور مالیاتی را برعهده گرفته‌ام، شاهد نگاه‌های سلیقه‌ای به نفع اخذ بیش‌تر مالیات در برخی از موارد هستم و نگرانیم که ممیزان مالیاتی یا صادرکنندگان بخش‌نامه‌ها در این موضوعات نگاه‌های یکسویه داشته باشند. تاکید داریم در مواردی که نیاز به تفسیر روشن از قانون داریم باید از مجلس استفسار بگیریم.
وی درخصوص اجرای کامل قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان طراحی و تولید هم گفت: این سامانه تا جاهایی پیش رفته، اما قسمت‌هایی از آن هنوز تکمیل نیست. اولویت سازمان مالیاتی این است که سامانه را هر چه زودتر زیر بار ببرد. عوامل اجرایی و ناظر پروژه تقویت شده و کار تیمی فشرده‌ای برای تکمیل سامانه در حال انجام است. تلاش می‌کنیم تا پایان سال این سامانه راه‌اندازی شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس در این نشست مجید عشقی؛ رئیس ‌سازمان بورس هم با اشاره به درخواست پذیرش عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بازار سهام اظهار داشت: با توجه به وضعیت بورس و بازار سرمایه در یک سال و نیم گذشته برای عرضه‌های اولیه با مشکلاتی مواجه بودیم. با بهبود شرایط بورس عرضه‌های اولیه را مجددا آغاز می‌کنیم.