kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
دومینوی ضربات امنیتی به رژیم صهیونیستی

وقتی صهیونیست‌ها خطر ایران را نزدیک‌تر از رگ گردن حس می‌کنند!

 


انتشار خبر بازداشت نظافتچی منزل شخصی
بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته توجه رسانه‌های صهیونیستی و منطقه را به همراه داشته است. پس از انتشار این خبر، بلافاصله سازمان‌های اطلاعاتی رژیم این فرد را به ارتباط با ایران متهم کردند و همین امر موجب شد تا موجی از دیدگاه‌های انتقادی در مورد نفوذ امنیتی - اطلاعاتی تهران در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی متوجه سران و بویژه دستگاه‌های امنیتی و موساد شود.
مقامات صهیونیستی طی چند سال گذشته با طرح ادعاهای واهی، همواره تلاش کرده‌اند این تصور را القا کنند که آنها در ایران نفوذ امنیتی و اطلاعاتی گسترده‌ای دارند اما اکنون روایت ماجرا کاملا به صورتی متفاوت به وقوع پیوسته و بنا بر اذعان سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) این تهران است که به حساس‌ترین و کلیدی‌ترین اطلاعات امنیتی تل‌آویو دسترسی دارد.
ماجرای نظافتچی گانتس
و دومینوی نفوذ امنیتی هکرها
وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی 28 آبان اعلام کرد نظافتچی خانه «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم به جاسوسی برای یک گروه هکری که ادعا می‌شود مرتبط با ایران است، متهم و بازداشت شده است. در همین ارتباط، سازمان امنیت داخلی این رژیم (شین‌بت یا شاباک) نیز ادعا کرد این فرد در اوایل ماه میلادی جاری به ظن ارائه اطلاعات به یک فرد مرتبط با ایران دستگیر شده بود.
طبق گزارش رسانه صهیونیستی «هاآرتص»، این فرد، یک شهروند صهیونیست به نام «اورن گورن» به ابتکار خود از طریق یک شبکه اجتماعی به فردی مرتبط با ایران مراجعه کرد و با توجه به دسترسی خود به خانه وزیر، به آن فرد پیشنهاد کمک به طرق مختلف داد. شین‌بت همچنین مدعی شد که گورن امکان دریافت بدافزاری را که اجازه دسترسی به رایانه گانتز را می‌دهد، مطرح کرد. سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شد که در جریان بازجویی گورن، معلوم شد که او از وسایل خانه گانتز، از جمله رایانه او عکس گرفته و برای اثبات جدی بودنش برای فرد مرتبط با ایران فرستاده است. اکنون رسانه‌های صهیونیستی و شواهد امر حاکی از آن است که دو گروه هکری نفوذ دومینوواری را بر این کشور دارند که می‌توان این‌گونه به بررسی آنها پرداخت:
گروه هکری سایه سیاه: گروه هکری سایه سیاه (Black Shadow) یک گروه هکری است که رسانه‌های صهیونیستی تلاش دارند آن را به ایران نسبت دهند. این گروه در سال‌های اخیر نفوذ امنیتی ویرانگری در شبکه‌های اطلاعاتی مختلف رژیم صهیونیستی داشته است. در آخرین انتصابات به اقدامات این گروه هکری، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» ماجرای دستگیری نظافتچی، خانه وزیر دفاع بنی گانتز را به این گروه ارتباط داده است. بنابر ادعای این روزنامه، این کارگر نظافتی با گروه هکری سایه سیاه تماس گرفته و به او پیشنهاد داده که اطلاعاتی از داخل خانه گانتز مانند اسناد طبقه‌بندی شده از رایانه وی ارائه کند. در این گزارش ادعا شده گورن ۳۷ ساله اهل اللد در فلسطین اشغالی به این گروه هکری پیشنهاد کرد که یک ویروس را در رایانه شخصی گانتز نصب کند. طبق این ادعا، وی پس از گزارش‌هایی که در ماه گذشته در رسانه‌های اسرائیلی درباره این گروه و فعالیت‌هایش منتشر شد، با آن تماس گرفت.
به ادعای این گزارش، گورن با هویت جعلی از طریق تلگرام با این گروه تماس گرفت و گفت که برای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کار می‌کند و می‌تواند در ازای پرداخت پول به آنها کمک کند. در مارس ۲۰۱۹ بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد «نداف آرگامان» رئیس شین‌بت جلسه‌ای محرمانه با گانتز داشته و در این جلسه به او گفته که تلفن همراه وی به دست افراد مرتبط با ایران هک شده است. این اقدام هم به گروه سایه سیاه ارتباط داده شد که البته صحت آن هیچ‌گاه تایید نشده است.
افزون بر این اقدامات، در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو»(Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.
گروه هکری عصای موسی: گروه هکری «عصای موسی» (Moses Staff) در چندوقت اخیر دیگر گروه هکری بوده که موجبات نگرانی موساد و شاباک را به همراه داشته است. این گروه هکری اخیرا فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از بنی گانتز وزیر جنگ این رژیم را فاش کرده بود که در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر شد. این نقشه سه‌بعدی امنیتی، مختصات دقیق تمام اماکن، سازه‌ها، تاسیسات و پایگاه‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی را با دقت 5 سانتیمتر برملا می‌کند. در انتهای فیلم مزبور به شکلی طعنه‌‌آمیز، تصاویر رصد مراکز حساس نظامی اسرائیل با دقت بسیار بالا آن هم از زاویه نگاه پیشرفته‌ترین ماهواره‌های نظامی- جاسوسی این رژیم به نام اوفک (به معنای افق) را منتشر کرده است. در این فیلم تصاویر بسیار دقیق از ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در منطقه آفکا در شمال تل‌آویو به چشم می‌خورد.
همچنین، گروه عصای موسی اقدام به انتشار عکس‌ها و اسنادی کردند که حکایت از سیطره اطلاعاتی‌شان بر «بنی‌ گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت. این گروه در پیامی تهدیدآمیز ذیل یک عکس شخصی گانتس نوشته بود: «ما از تمام تصمیمات تو باخبریم و سرانجام جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظارش را نداری، همان‌طور که پیش‌تر شرکت‌های خصوصی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات صدها کاربر آن منتشر شد».
اذعان صهیونیست‌ها به ضعف بزرگ امنیتی و واهمه از تکرار حملات هکری
متعاقب حملات چند وقت اخیر، رسانه‌ها و محافل سیاسی رژیم صهیونیستی به طور گسترده نسبت به گاف‌های شاباک اظهار نگرانی کرده‌اند. شکست‌های اخیر امنیتی- اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در شرایطی است که نفوذ تا حد وزیر سابق در کابینه دولت رژیم صهیونیستی در سال 2018 بیش از هر زمان دیگری موجب افزایش نگرانی‌ها شده است. در واقع، ماجرای محکوم شدن گونن سیگو، وزیر پیشین انرژی و زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی به 11 سال زندان، پس از پذیرش گناهکار بودن خود به دلیل جاسوسی برای ایران این نگرانی را ایجاد کرده که حفره‌های امنیتی و اطلاعاتی در این رژیم بسیار گسترده از آن‌چه هستند که در رسانه‌ها رونمایی می‌شود.
مجموع این عوامل موجب شده که رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی در یادداشت‌ها و مقالات مختلفی با انتقاد شدید از عملکرد بنی گانتس وزیر جنگ این رژیم بعد از بر ملا شدن حضور یک نفوذی در داخل خانه و در میان افراد خانواده اش، نوشتند، او نه تنها دارایی‌ و افراد خانواده اش را به خطر انداخته بلکه اطلاعات بسیار حساس اسرائیل را هم در معرض خطر سرقت قرار داده است.
به اعتقاد این رسانه‌ها دلیل و بهانه هر چه که باشد، عدم کشف سابقه یک مستخدم توسط وزیر جنگ، سرویس‌های امنیتی وابسته به وزارت جنگ و سازمان امنیت داخلی اسرائیل شاباک یک شکست اطلاعاتی ـ امنیتی بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود. پایگاه اطلاع رسانی رادیو و تلویزیون سراسری رژیم اسرائیل (مکان) در گزارشی در این رابطه به بررسی این رسوایی پرداخت و از آن به عنوان جاسوسی خطرناک یاد کرد و نوشت: سرویس اطلاعات داخلی اسرائیل (شاباک) به شکست خود در تامین حفاظت کامل برای ژنرال بنی گانتس اعتراف و مسئولیت آن را پذیرفت.
یک مسئول سابق موساد هم در این رابطه به این رسانه گفت: ما در مقابل یک شکست قرار داریم، اینکه یک فرد سابقه دار بتواند در داخل منزل ژنرال بنی گانتس حضور داشته باشد، یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. لئور آکرمان یکی از مسئولین عالی‌رتبه سابق شاباک هم در گفت‌و‌گویی با رادیو 103 اعتراف کرد، دستگیری به هر شکل که انجام گرفته باشد و داستان به هر نحوی روایت شود، توپ در زمین شاباک قرار دارد و این نهاد مقصر اصلی این امر به شمار می‌رود.
همچنین، یدیعوت احارانوت این واقعه را شکست مهیب شاباک توصیف کرده و تاکید کرد، درست است که سرویس‌های امنیتی موفق به شناسایی وی شده و گروهی از هکرها را متهم به همکاری کردند، اما چنین واقعه‌ای هرگز نمی‌تواند شکست سرویس‌های امنیتی را در گزینش و ارزیابی فردی که در منزل وزیر جنگ مشغول کار است را پنهان کند.
وحشت‌زدگی حاکم شده بر رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی رژیم صهیونیستی به وضوح نشانگر این امر است که بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها که تلاش دارند خود را پیچیده‌ترین نهادی امنیتی در جهان معرفی کنند و از کنترل امنیتی بر ایران سخن به میان بیاورند اما این ایران است که به دور از شاخ و شانه ‌کشیدن‌های پوچ و شعاری، در میدان عمل نشان داده که تا چه اندازه در لایه‌های زیرین رژیم صهیونیستی نفوذ دارد.
اگر در ظاهر صهیونیست‌ها تلاش دارند تا ضربات وارد شده را چندان رسانه‌ای نکنند اما با مشاهده گوشه‌ای از تأثیرات بزرگ شکست‌های اطلاعاتی و امنیتی ماه‌های گذشته در تغییر و تحولات در موساد می‌توان به عمق بحران در کابینه صهیونیستی پی برد. صهیونیست‌ها با سانسور رسانه‌ای شدید از انتشار اخبار آسیب‌پذیری‌های خود در برابر ایران جلوگیری می‌کنند اما گاهی ضربات به حدی کاری بوده است که این امکان فراهم نشده است. به طور مثال در ماجرای کشته شدن «آوی هار ایون» مغز متفکر برنامه موشکی رژیم در جریان جنگ اخیر غزه و درگیری‌های عکا در خردادماه امسال، در روزهای اخیر فیلم‌های آتش زدن محل اقامت او منتشر شده است که از دیدگاه مقامات امنیتی و اطلاعاتی به‌طور حتم یه اقدام اتفاقی نبوده است و لو رفتن محل زندگی شخصی که با حد بالای مراقبت امنیتی برای پنهان ماندن در هتل اقامت گزیده بود نشان از نفوذ گسترده دشمن می‌باشد.