kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
سعید جلیلی:

آمریکا نگران ورود ایران به زمین بازی جدید در عرصه فناوری است

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا یک ماه پس از روی کار آمدن، در سند موقت امنیت ملی آمریکا ابراز کرد که نگران ورود ایران به زمین بازی جدید در عرصه فناوری است.
سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف گفت: جهاد برای جهش، پیشرفت و عدالت، کار جبهه‌ای می‌طلبد.
جلیلی با بیان اینکه افق بلندی پیش روی ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: برخی دانشجویان حسرت می‌خورند که چرا دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اما باید بدانید که رسالت انقلاب همچنان ادامه دارد و عرصه‌های مختلفی برای تأثیرگذاری مثبت در سیر انقلاب به روی شما عزیزان گشوده شده است.
وی با بیان اینکه عرصه جهاد، جهش، پیشرفت و عدالت، تقسیم کار و کارِ جبهه‌ای می‌طلبد، بیان داشت: این جبهه باید به درستی شکل بگیرد و هرکس نقش خود را انجام دهد؛ قرار نیست یک نفر همه‌ مسئولیت‌ها را به عهده بگیرد چرا که وسع انسان‌ها محدود است، اما مهم آن است که تلاش‌ها هم‌افزا و مکمل یکدیگر باشد و ما نیز از وسع خودمان به خوبی استفاده کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: وقتی دشمن کشور ما را در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری تحریم می‌کند، تحریم‌شکن این جنگ، دانشجویان هستند. جنبش دانشجویی نقش ویژه‌ای در شکستن تحریم دارد.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: رئیس‌جمهور فعلی آمریکا یک ماه پس از روی کار آمدن، در سند موقت امنیت ملی آمریکا ابراز کرد که نگران ورود ایران به زمین بازی جدید در عرصه فناوری است.
وی تصریح کرد: ما باید آمریکا را از تحریم کردن پشیمان کنیم، این پشیمانی با خنثی شدن تحریم رقم خواهد خورد.
جلیلی اظهار داشت: دفاع و حماسه فقط در خاکریزهای خاکی نبوده است؛ دفاع و حماسه امروز باید توسط دانشجویان در سایر خاکریزها نیز رقم بخورد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: شما دانشجویان شأن و منزلت خود را به خوبی بشناسید و در این جبهه با کار واقعی، خط‌شکن باشید و موانع را کنار بزنید. دانشجویان می‌توانند حصار تحریم را بشکنند و تلاش‌های خصمانه آمریکا را در عرصه‌های علم و اقتصاد به چالش بکشند.