kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

رژیم صهیونیستی به کاهدان زد حمله موشکی به کانتینر برنج در سوریه!

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه مناطقی را در مجاورت بندر لاذقیه سوریه هدف حملات خود قرار‌دادند. اما گویا هدف تنها یک محموله حاوی برنج است!

رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر به صورت غیر قانونی حملاتی شبانه به خاک سوریه انجام داده است. این حملات در حالی است که اسناد زیادی از حمایت و ارتباط این رژیم با گروه‌های تروریستی منتشر شده است. در همین ارتباط رسانه‌های سوریه بامداد سه‌شنبه (۱۶ آذر) از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نزدیکی بندر لاذقیه سوریه خبر دادند. خبرگزاری رسمی سوریه، سانا گزارش داد رژیم صهیونیستی دریک «تجاوز هوایی» مناطقی را در شهر بندری لاذقیه هدف حمله قرار‌داده است.
یک منبع نظامی به سانا گفت: «دشمن اسرائیلی با شلیک چندین موشک از سمت مدیترانه محوطه کانتینری در بندر تجاری لاذقیه را هدف حمله قرار‌داده است.» تصاویر تأییدنشده‌ای که برخی از کاربران فضای مجازی منتشر کرده‌اند آتش‌سوزی در یک محوطه کانتینری را که ظاهراً در نتیجه این حمله ایجاد شده است نشان می‌دهد. منابع خبری گزارش داده‌اند که پدافند هوایی سوریه برای مقابله با اهداف متخاصم فعال شده بود.
اسرائیل به کاهدان زد
در حالی که این رژیم ادعا کرده بود که محموله تسلیحاتی را در نزدیکی لاذقیه هدف قرار‌داده است اما صبح دیروز رسانه‌ها از اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی در حمله بامدادی به سوریه خبر دادند. منابع خبری رژیم صهیونیستی از جمله کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم مدعی شده بودند که جنگنده‌های تل‌آویو یک محموله تسلیحاتی را در لاذقیه هدف قرار‌داده‌اند، اما منابع سوری به صورت مستند گزارش دادند که جنگنده‌ها، به یک محموله مواد غذایی در لاذقیه حمله کرده‌اند. شبکه «الاخباریه» سوریه به نقل از آتش‌نشانان حاضر در محل اعلام کرده‌اند محموله‌ای که جنگنده‌های تل‌آویو آن را هدف حمله قرار‌داده‌اند، حاوی برنج ایرانی و شکر بوده است!