kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

هشدار هواشناسی نسبت به کاهش کیفیت هوا در 3 کلانشهر کشور

در حالی که کیفیت هوای شهرهای اصفهان، تهران و تبریز دیروز در وضعیت ناسالم قرار داشت، سازمان هواشناسی از آلودگی هوا در تهران و کرج طی امروز و تهران، کرج و اصفهان در چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد.

به گزارش کیهان، کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه میانگین ۱۷۹ و وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان (قرمز) قرار داشت.
محمود مزارع با بیان اینکه شاخص کیفی هوا در ایستگاه «جی» با شاخص ۲۴۰ در وضعیت بسیار ناسالم ثبت شد، افزود: کیفیت هوای شاهین‌ شهر با شاخص ۱۱۴و مبارکه با ۱۳۱ وضعیت ناسالم برای گروه ‌های حساس (نارنجی) را نشان داد.
میانگین شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد 157 واحد
همچنین بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، میانگین شاخص آلودگی هوای تهران تا ساعت 15 دیروز روی عدد ۱۵7 قرار داشت. بر این اساس و با توجه به استانداردها، هوای شهر در شرایط ناسالم و قرمز بود.
میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز روی عدد 110 واحد
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: دیروز هوای تبریز با تداوم مازوت سوزی در نیروگاه تبریز برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد.
حسن عباس نژاد، افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز از ساعت ۹ روز یک شنبه تا ساعت ۹ روز دوشنبه روی عدد ۱۱۰ واحد بود و هوا برای گروه‌های سنی حساس ناسالم شد.
هشدار سازمان هواشناسی
گفتنی است، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی ‌رنگ آورده است: سکون نسبی در جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌‌ها و کاهش کیفیت هوای امروز سه‌شنبه برای شهرهای تهران و کرج و چهارشنبه و پنجشنبه برای تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی
می‌‌شود.