kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

آیت‌الله جنتی: سیاست و اقتصاد باید بر محور تقوا باشد

مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر معظم انقلاب و مسئولان لشکری و کشوری در سالن جلسات مجلس خبرگان برگزار شد.

در این آیین، از زحمات ۴۱ ساله آیت‌الله احمد جنتی به عنوان نماینده ولی فقیه و رئیس‌سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تجلیل شد.
سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در این مراسم حضور داشتند.
متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور به عنوان نماینده ولی فقیه و ریاست جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد.
آیت‌الله احمد جنتی، نماینده ولی فقیه و رئیس‌سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: دنیا روی این مسئله حساب می‌کند و سعی بر این بود که مراسمات ما رنگ و بوی مردم را داشته باشد، این افتخاری برای ما و نظام است و این افتخار باید همیشه به قوت خود باقی بماند. یعنی زیر لوای مقام معظم رهبری بتوانیم مسیر خود را ادامه دهیم.
به گزارش رسا، وی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که چنین مسئولیتی را به آقای موسی‌پور دادند. همه رسانه‌ها از صداوسیما گرفته تا دیگر رسانه‌ها باید هماهنگی خود را در خدمت به مردم داشته باشند. هرچه از مردم نجیب و مجاهد و همیشه در صحنه تشکر کنیم، کم است و به همین جهت است که دشمن امیدش قطع شده است که از طریق مردم به نظام ضربه بزند. وظیفه همه ما حفظ تقوا است؛ تقوا باید محور کار ما باشد و سیاست اقتصاد و هر حرکت ما باید براساس تقوا باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور، نماینده ولی فقیه و رئیس‌جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه مهر تایید رهبر انقلاب اسلامی بر خدمات صادقانه آیت‌الله جنتی و رضایت از عملکرد ایشان حسن ختامی شایسته بر پایان این مسئولیت بود، گفت: تعظیم، تعمیق و بزرگداشت شعار اسلامی و مراسم و مناسبت‌های انقلابی یک کار بی‌اثر و کم اثر نیست و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آیت‌الله جنتی این فقیه بصیر و گرانقدر عمر خود را در راه تعمیق شعار اسلامی و انقلابی صرف کردند.
وی افزود:‌ رهبر انقلاب اسلامی در مورد نظام مقدس اسلامی تعبیری دارند که اولین بار از زبان ایشان که در سال 89 به شهر قم سفر داشتند، شنیدم. در نشستی که با حضور اعضای هیئت دولت و دیگر مسئولان استانی در محضر رهبر انقلاب اسلامی حضور داشتیم، بنده اشاراتی به دستاوردهای نظام در طول سه دهه انقلاب در استان قم کردم. بعد از مراسم خدمت رهبر انقلاب رسیدم ایشان گفتند که گزارش که بیان کردید، خوب بود و باید منتشر شود.
امروز بزرگ‌ترین ارتش دنیا
از جلوه‌های اقتدار ایران وحشت دارد
رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که نظام اسلامی مقتدرِ مظلوم است، بیان داشت: امروز اقتدار نظام به قدری است که دشمنان نظام اسلامی نیز به آن اعتراف می‌کنند به طوری که حتی برخی عناصر رژیم پهلوی به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی فخر و مباهات می‌کنند. امروز بزرگترین ارتش دنیا از جلوه‌های اقتدار ایران وحشت دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه وقتی یک قلدر را در سطح منطقه سر جای خود بنشانید، نشان دهنده اقتدار است، تأکید کرد: هیچ قدرتی در دنیا این جرأت را ندارد که به ناو آمریکایی اخطار دهد یا اینکه پهپاد پیشرفته او را در آسمان مورد هدف قرار دهد و یا پایگاه نظامی او را موشک باران کند.
وی با تاکید بر اینکه باید این اقتدار را با دوران ذلت و نکبت پهلوی و قاجار مقایسه کنیم، گفت: متاسفانه نتوانستیم این اقتدار را به درستی تبیین کنیم. اما در حوزه مظلومیت، یکی از مظلومیت‌های نظام اسلامی ما این است که رسانه‌های نظام سلطه با همه ابزارهای تبلیغاتی از جمله با بدبین کردن مردم، شایعه‌پراکنی، کوچک‌نمایی دستاوردها، ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی و بزرگ جلوه دادن مشکلات کشور به مقابله با جمهوری اسلامی پرداخته‌اند.
رئیس‌شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در حوزه تبلیغات اسلامی در تراز نظام جمهوری اسلامی عمل نکردیم و این گلایه رهبر انقلاب و دغدغه ایشان است، اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی اخیرا تاکید کردند که جبهه جنگ در برابر دشمن امروز تبدیل به جبهه رسانه‌ای شده و ما در این زمینه کم‌کاری و ضعف داریم و لازم است که قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم که بدون شک برای تحقق این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق هستیم.
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت عظیم هیئات و نیروی انسانی جوان و انقلابی
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با تاکید بر اینکه مقابله با جنگ تبلیغاتی دشمن باید به دغدغه همه مسئولان و ارکان نظام تبدیل شود، گفت: ما نیازمند هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی و انسجام فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای هستیم. اگر در این جنگ پراکنده عمل کنیم نمی‌توانیم در برابر آرایش منظم دشمن توفیقی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: ساده انگاری تبلیغات اسلامی ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند و به همین خاطر ما نیازمند اتاق‌های فکر در این حوزه هستیم. در همین راستا بهره‌مندی از ظرفیت عظیم هیئات و نیروی انسانی جوان و انقلابی یکی از محورهای اصلی برنامه بنده برای مدیریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. همچنین جهاد تبیین با استفاده از ابزارهای نوین و فضای مجازی ظرفیت عظیمی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.