kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲

رئیس‌جمهور برای شرکت در اجلاس سران اکو به ترکمنستان می‌رود

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای ترکمنستانی و به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس ‏سران سازمان همکاری اقتصادی‌(اکو) به عشق‌آباد سفر می‌کند.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه به دعوت قربانقلی بردی محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان، در راس هیئت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان می‌شود.‏
به گزارش فارس، رئیس‌جمهور با حضور و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و بویژه رفع موانع و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین خواهد کرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین در این سفر ضمن دیدار با همتایان شرکت‌کننده در اجلاس، راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی
قرار می‌دهد.
دیدار با تجار و ایرانیان مقیم ترکمنستان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور است.
جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، 10 عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند.
پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی‌(اکو) یکشنبه هفتم آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان برگزار خواهد شد و این کشور ریاست دوره‌ای اکو را عهده‌دار خواهد بود.