kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۰۷۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱

تقدیر از خانواده یک شهید مدافع حرم توسط گروهی از سینماگران(اخبار ادبی و هنری)

در مراسم «بازنمایی تصویر بسیج در سینمای ایران» به مناسبت هفته بسیج، از خانواده شهید مدافع حرم «سجاد زبرجدی» در بنیاد سینمایی فارابی تجلیل شد. در این مراسم، «انسیه شاه‌حسینی» و «محمدعلی باشه‌آهنگر» دو فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینمای دفاع مقدس و «مهدی عظیمی‌میرآبادی» مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما درباره بازنمایی تصویر بسیج در سینمای ایران صحبت کردند.


سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: از «سیدعلی الفت» مسئول پایگاه بسیج شهیدآوینی بنیاد سینمایی فارابی خواستم تا این سلسله‌‌نشست‌ها را با انديشمندان به‌صورت متوالی برگزار کند تا بتوانیم در آینده به یک سند مفهومي براي بازنمايي بسيج در سينما برسيم تا اگر بخواهیم آن را در سینمای ایران به مثابه یک پدیده به روزشونده بازنمایی کنیم، چگونه نسبت به این کار اقدام کنیم.
در ادامه مراسم، «شاهسوند» از همرزمان شهید زبرجدی درباره او صحبت کرد و «ابراهیم صنوبر» مدیرعامل موسسه سفیران صلح ضمن برشمردن فعالیت‌های این موسسه اعلام کرد قرار است به‌زودی نشان صلح در مقام شجاعت به شهید زبرجدی اهدا شود. در بخش بعدی مراسم گرامیداشت هفته بسیج در بنیاد سینمایی فارابی، از خانواده شهید زبرجدی تقدیر شد و خواهر شهید در سخنانی در وصف او و تعلق خاطرش به حضرت زینب(س) سخن گفت.
پایان‌بخش این مراسم، قدردانی از محمدحسن ململی، مهدی بهزادپور، رسول صادقی، عباس مینایی، علیرضا طلایی از فعالان بسیجی بنیاد سینمایی فارابی و هنرمندان مدعو بود.